Spänna tältduken på Akka Endurance 3

Hej

Jag införskaffade ett Akka Endurance 3 för något år sedan men har svårt att spänna tältduken så att den inte ligger mot innertältet.
Det är hörnen längst in som ligger emot hur jag än spänner tältet. Någon som har samma erfarenhet eller vet hur jag ska göra?
Kan tillägga att jag inte har haft så många nätter i tältet och inte i busväder så jag vet inte hur stort problem det är? Jag misstänker att det kommer bli blött om det börjar regna...

Tack på förhand

Bilagor

• IMG_20180721_105027.jpg
    IMG_20180721_105027.jpg
    20.4 KB · Visningar: 389
  • IMG_20180721_104918.jpg
    IMG_20180721_104918.jpg
    17.6 KB · Visningar: 377
Du kan ju pröva att spänna fast innertältet separat i marken vid den punkten och uttertältet separat så då kommer det gissningsvis längre ut.

Spänn upp det som du ska, sedan lossar du dom två hörnen och spänner fast dom separat utifrån med två tältspikar!

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Du kan ju pröva att spänna fast innertältet separat i marken vid den punkten och uttertältet separat så då kommer det gissningsvis längre ut.

Spänn upp det som du ska, sedan lossar du dom två hörnen och spänner fast dom separat utifrån med två tältspikar!

Jag hade en liknande idé. Förlängde remmen som förbinder inner- och yttertält så innertältet kom längre in. Det hjälpte delvis men lyckas man sparka till duken när man sover så hamnar den i fel läge igen.
Hur som helst, har nu sovit några nätter i spöregn och ganska kraftig vind utan att något läckte in så jag antar att det är lugnt. Tiden får utvisa om det funkar så :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips