Sovsäckar?!

Dunsäckar från Marmont, Mountin Equipement. Hur är deras säckar, de värkar vara mer "genomtänkta" om man tittar lite snabbt på de olika modellerna.
Men hur är de att användea på riktigt?

Mikael

Hej!

Har själv en Mountain Equipment Glacier 500 som jag faktiskt varit rätt nöjd med. Har använt den två gånger i år när jag varit uppe i området kring Kebnekaise och kan faktiskt inte komma på några större nackdelar med den. Den klarar +20 till -5 grader vilket jag tycker räcker för en hygglig sommar/3-säsongers säck. Vikten ligger på drygt ett kilo.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
ME!

Jag har en Mountain Equipment Glacier 750. Har använt den i Jämtlandsfjällen under både högsommar och under påsken. Den har funkat utmärkt, på sommaren får man oftast ha den öppen, som ett täcke, då den är lite för varm under fint sommarväder (-12 komforttemperatur, vilket faktiskt är sant). Själv köpte jag den i London, vilket besparade mig nästan 700 kronor, så om du har vägarna förbi där, så passa på.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips