Sovsäck till quilt

Har sytt (fått hjälp) om en Haglöfs sovsäck till en topquilt.
Blev bättre än väntat.
Det skall på lite shockcord och sen är det klart.

Bilagor

• 20200127_143534.jpg
    20200127_143534.jpg
    38.8 KB · Visningar: 570
  • 20200127_143525.jpg
    20200127_143525.jpg
    29.6 KB · Visningar: 569
  • 20200127_143741.jpg
    20200127_143741.jpg
    39.8 KB · Visningar: 552
Snyggt! Vad behövs för ändringar? Att man tar bort blixtlåset förstår jag, men måste man också dela botten? Var ska det sitta shock-cords på den?

Hur som helst - snyggt och prydligt. Och känns som ett prisvärt alternativ till att köpa en ny.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Snyggt! Vad behövs för ändringar? Att man tar bort blixtlåset förstår jag, men måste man också dela botten? Var ska det sitta shock-cords på den?

Hur som helst - snyggt och prydligt. Och känns som ett prisvärt alternativ till att köpa en ny.

Jag har inte delat botten.
Dragkedjan vände ungefär vid knäna.
Har nu dragit shock cord hela vägen runt där dragkedjan var.
Där huvan var här jag även där dragit runt shock cord.

Och miljö- och klimatsmart inte att förglömma! Tänk om vi alla kunde vara bättre på att återanvända, återvinna och köpa begagnat. Det funkade förr.

Precis så! Vi får jobba för att göra det trendigt igen. Själv har jag renoverat gamla knivar senaste månaden istället för att slänga och köpa nytt. Jag ska härnäst sy om min vandringsryggsäck istället för att skaffa en med de sidofack jag önskar ha. Min nya grej är att jag bygger och modifierar, syr och snickrar själv istället för att konsumera. :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips