sovsäck på Kilimanjaro

beror på om du sover i tält eller i stuga, men bered dig för nattfrost. tänk oxå på att vikten inte bör vara så hög, iofs får bärarna betalt per kilo...

Lycka till, det är en läcker vandring
/M

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Känner inte till vad den säcken är lämpad för men som sagt, någon eller några minusgrader lär ni nog få på nätterna. Själv hyrde jag en säck på plats...kostade inte många kronor.
Om du inte använt den i kyla förr så kanske du kan passa på nu innan det blir för varmt. Här i Göteborg har vi iaf. inte haft många grader de senaste nätterna. Ta en natt i närmsta vindskydd, på balkongen eller var som helst :eek:)

Har sovit i ca -5 i säcken utan att tycka att det var allt för kallt! Tror du det räcker, har även en Haglöfs ultrapro 12 (eller kanske heter den 10)...Den ska användas av min flickvän hade vi tänkt!

Tacksam för mer info!

/F

frelin; sa:
Har sovit i ca -5 i säcken utan att tycka att det var allt för kallt! Tror du det räcker, har även en Haglöfs ultrapro 12 (eller kanske heter den 10

Det skulle jag ha nöjt mig med iaf. Blir det för kallt kan du ju alltid fylla ett par flaskor med varmt vatten som du stoppar ner i säcken när du går och lägger dig.
Vad är det mer för info du söker? Guide,rutt,utrustning?
/f

Hej!
Jag hade en -12 säck (Mountain Equipment Glacier 750) på Killi förra sommaren, den var lite för varm på lägre höjd men var lagom i dom senare lägrena.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips