Sovsäck från Roberts Outdoor Equipment

avslutad210712; sa:
För att minska vikten (på plånboken...) och för att slippa frysa kommer jag nog att köpa ny sovsäck till sommaren och enda sättet är att gå över till dun.

Är därför nyfiken på hur Ni som har Roberts säckar tycker att de är nu när Ni förhoppningsvis använt dem lite grann. Är framför allt voyager light som är intressant.

Vad tillkommer på deras priser - frakt såklart och gissningsvis moms också eller?

Tänkte vara ute i god tid.
[Ändrat av avslutad210712 2006-01-09 kl 12:30]
Ingen aning vad som var fraktkostnad resp. pris på säcken 177 euro för Vozager Super Light 400... och jag är fortfarande nöjd (har dock inte haft så många nätter i säcken. 15?). Är fortfarande nöjd.

/Håkan

Jag minns inte vad frakten kostade heller, men det fanns två alternativ och ska du ha säcken till sommaren ska du be att få den med vanlig befordran vilket kostar typ hälften.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Jag har mejlat fram och åter med Roberts och om ekonomin tillåter ska jag snart beställa en vintersäck.

Det blir en Makalu 1100 LW. Normal vidd men +7 centimeter på längden, samt halvvägs dragkedja.

Den skulle pynta 3549 riksdaler med frakt hem till dörren :) Ganska bra pris för en seriös vintersäck -26/-33 som väger cirka 2 kilo!

Jag upprepar vad jag skrivit tidigare: ta en kort semester i Polen och passa på att vara förbi i Gdynia och handla på plats, så slipper man moms bl a. Dessutom är Polen ett billigt och trevligt land, och en inkörsport till resten av öst-(central-?)europa. Herr Robert himself är dessutom en trevlig kontakt.

Tjena Björn!
När jag beställde grejerna så kostade det kring 300 spänn i frakt har jag för mig. De är dock flexibla, jag tyckte jag kunde få rabatt när jag beställde så mycket, vilket jag också fick. Grymt nöjd med dunjackan och expeditionsvantarna, fast jag vet inte riktigt när jag ska använda dom, lite overkill för mina vinterturer, fast gosigt :D

Förövrigt hälsa alla på jobbet och hoppas allt går bra!
/nisse

Håkan K; sa:
avslutad210712; sa:
För att minska vikten (på plånboken...) och för att slippa frysa kommer jag nog att köpa ny sovsäck till sommaren och enda sättet är att gå över till dun.

Är därför nyfiken på hur Ni som har Roberts säckar tycker att de är nu när Ni förhoppningsvis använt dem lite grann. Är framför allt voyager light som är intressant.

Vad tillkommer på deras priser - frakt såklart och gissningsvis moms också eller?

Tänkte vara ute i god tid.
[Ändrat av avslutad210712 2006-01-09 kl 12:30]
Ingen aning vad som var fraktkostnad resp. pris på säcken 177 euro för Vozager Super Light 400... och jag är fortfarande nöjd (har dock inte haft så många nätter i säcken. 15?). Är fortfarande nöjd.

/Håkan

Strykarräven; sa:
Jag upprepar vad jag skrivit tidigare: ta en kort semester i Polen och passa på att vara förbi i Gdynia och handla på plats, så slipper man moms bl a. Dessutom är Polen ett billigt och trevligt land, och en inkörsport till resten av öst-(central-?)europa. Herr Robert himself är dessutom en trevlig kontakt.

Määh... uppmanar du nu till varusmuggling också!?
Det är inte så lätt för övrigt även om det låter lockande. Jag är mycket osäker på om det går att handla utan moms (polsk moms alltså). Det kanske går att köpa en privat säck av skräddarn möjligen, men annars får man nog betala samma moms som om man beställer hemifrån...

Frakten gick på 34 eller 20 Europeiska daler beroende på hur brått man hade. Själv råkade jag få lyxfrakt till budgetpris, men det gick inte så snabbt ändå eftersom det levererades till min hemadress när jag var på jobbet varpå leveransen kördes tillbaka - inte till mitt ordinare postkontor på ICA utan - till närmast postterminal...

Detta gjorde ju att det tog ett par dagar extra innan jag lyckade hämta ut paketet. Jag hade dock ingen som helst brådska egentligen.

avslutad210712

Gäst
schweingaard; sa:
Tjena Björn!
När jag beställde grejerna så kostade det kring 300 spänn i frakt har jag för mig. De är dock flexibla, jag tyckte jag kunde få rabatt när jag beställde så mycket, vilket jag också fick. Grymt nöjd med dunjackan och expeditionsvantarna, fast jag vet inte riktigt när jag ska använda dom, lite overkill för mina vinterturer, fast gosigt :D

Förövrigt hälsa alla på jobbet och hoppas allt går bra!
/nisse

Kom tillbaka Luleå så får du bruk för allt. -22 idag *L*.

Jadå skall hälsa alla på jobbet och hoppas det går bra med ditt konstiga programmerande *S*

avslutad210712; sa:
Kom tillbaka Luleå så får du bruk för allt. -22 idag *L*.

Jadå skall hälsa alla på jobbet och hoppas det går bra med ditt konstiga programmerande *S*
F*rbannat! Här i Umeå håller det på att bli varmt, just som jag tagit fram min vintersäck för att testa. Suck, bara att vänta en säsong till då...

Varusmuggling, det var det fräckaste. Står det inte i någon EU-lag hur många liter gåsdun jag får frakta för privat bruk? Skulle tippa på 130L 700+fp, grovt uppskattat... Snart kommer charterbussarna att gå varma över gränsen till Polen när svenskarna upptäcker vodka för 20 spänn litern och dunsäckar för 1/3 av priset hemmavid.

Såja, såja, det blir inte varusmuggling nästan hur man än gör, men köper man utan moms blir det nån slags skattebrott.

Men som sagt, momsen påverkas inte av om man handlar på plats eller på distans i det här fallet.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips