sovsäck för bredaxlad?

hej

Jag har testa lite säckar och mitt problem är min axelbred.
Vilka 3 säsongers säckar är bredare över axlarna?

//Lars

Några frågor först

Vilken prisklass hade du tänk dig? (det finns breda säckar mellan 1500 och 5000 kr)
Dun eller syntet?
Skulle det vara ok med en expanderingskil eller vill du ha en "hel" sovsäck?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
okänslig:)

Kanon!

Priset är i detta fallet oviktigt då jag ska ha den hundra dagar på raken. Kvalitet är avgörande!

Jag vill hälst ha en hel säck men om kil är det som krävs får det bli så.
Den ska ligga på en mc så jag ska inte bära den vilket gör att vikten inte är så avgörande.

Ett tips är att du mäter din omkrets över axlarna och jämför med de måttuppgifter som tillverkarna anger. Jag vet av egen erfarenhet att Marmot's säckar är relativt rymliga (omkrets skuldra 158cm i storlek regular och 163cm i storlek long).
WM Badger som länkas till ovan är en rejalt bred säck, men frågan är vad du behöver?

Måttbeställ

Om ingen av de sovsäckar som föreslagits ovan är tillräckligt breda kan du måttbeställa din sovsäck från Roberts i Polen. Det är bara att säga vilken säck du vill utgå ifrån och nämna de mått du vill ha. Du kan också välja ett mer vattenmotständigt tyg, fluffigare dun, extra mycket dun (overfill) vilket kan vara bra vid långvarig användning.

Jag skulle föreslå att utgå från Voyager som är en bra 3-säsongssäck.

Jag hade samma problem. Axlarna är för breda (eller säcken för smal).
Jag måttbeställde från Roberts i Polen.
Om man tittar i deras modellista så är det med som alternativ att få en Wide variant av alla deras säckar.
Eftersom de ändå sydde den åt mig så fick jag välja färger. Rött och blått, signalfärger vid nödfall.
Jag tog supertunnt pertex på ut och insidan, det kan jag inte rekommendera, dunet tar sig igenom det. Jag valde den bästa kvaliten av dun de hade, 800Cuin.
Betalade mindre än vad en sämre fjällrävensäck kosta.
Väldigt nöjd, väldigt varm.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips