Sovsäck Fjällräven Microsoft

Fjällräven Microsoft

Go´ afton
Är stolt ägare av en Fjällräven Microsoft I (Den är felmärkt med ett Microsoft II märke och kommer kanske likt ett gammalt frimärke med fel i gravyren eller dylikt bli en samlarraritet av högsta rang i framtiden). Ovanämda ger vid handen att det alltså extisterar två versioner av Fjällräven Microsoft. Den jag har är alltså trots allt en "etta" och om jag inte minns fel så var extremtemperaturen på den satt till -5°C. Nu efter runt 10 års användning och ett antal tvättar så duger den mest till sommarsäck och lite till. "Tvåan" skulle kunna vara satt till -12°C, men är lika osäker här.
Ett säkert svar skulle man förhoppningsvis kunnna få ifrån Fjällräven direkt. Då kan man ju även passa på att fråga hur mycket de fick av Bill Gates för att avstå från att kalla sina sovsäckar för Microsoft.....

»Dan Edvardsson

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Synd att du inte frågade för en månad sedan

Synd att du inte frågade för en månad sedan, innan jag slängde mina upp till 25 års samlingar av gamla broschyrer från Fjällräven, Caravan, Klättermusen, Karrimor, Garmin, Cresent mm, så det blev nästan som jag trodde, att jag inom 2 veckor kommer att kunna behöva titta i en gammal broschyr som jag inte tittat i på 10 år, med det dröjde en månad.

Min syster hävdar fortfarande att Microsoft är en Fjällräven sovsäck, och inte ett programvaruföretag. Om jag inte minns fel så tillverkades Fjällrävens sovsäckar inte av Fjällräven utan av något företag i England. Jag bodde i Örnsköldsvik fram till 1975 och hade några bekanta som jobbade på Fjällräven på 70-talet.

Per Brune

Hittat datablad

Hade sparat några papper bl.a. Fjällräven ”Fakta on våra tält , sovsäckar och värvar” men årtalet är för mig okänt. Microsoft är tydligen namnet på fyllningen. Skicka mig ett e-mail eller ring mig på 021-188106 så kan jag lägga in databladet i skannern och maila över.

Per Brune f.d. broschyrsamlare

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips