sover man med kängorna på???

jag läste en annons på en sovsäck med lucka för fötterna, om man sover med kängorna på...???
VAD är meningen med det? Jag klär av mig när jag kryper i sovsäcken...och kängorna har jag aldrig haft i där...

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
När det var "krig" i lumpen hände det att man sov med kängorna på... å så mysiga fötterna känns sedan. Tur att vi inte lekte krig så mycket.

Om man ligger och spanar på nåt spännande under lång tid, och inte vill frysa, men ändå vill kunna ta sig upp på benen snabbt kan det väl vara en idé. Exempelvis om man ligger i skogen och vakar räv...

Precis som det står i annonsen så kan tex vetenskapsmän använda den. Uppenbarligen är den till för folk som inte har tid att ta på sig kängorna. Kanske om man arbetar med vilda djur. Den är nog praktisk om man är nichad.

keron-tält, lumpen... var gör du lumpen?? keron-tält tillhör inte det vanliga på de svenska förbanden.. De enda jag vet har keron är FJS och där fick vi lära oss bättre skovett än att ha pjukken på när man sover...

-Patric-; sa:
keron-tält, lumpen... var gör du lumpen?? keron-tält tillhör inte det vanliga på de svenska förbanden.. De enda jag vet har keron är FJS och där fick vi lära oss bättre skovett än att ha pjukken på när man sover...

Jag gjorde lumpen på AMF 4 i Gbg... Även vi hade Keron 4 GT tälten...

Vi fick höra skráckhistorier om hur kángan och foten kunde förvandlas till en odelbar enhet om man sov med kángorna pà och fötterna vánda in mot värmekällan.

Parantes: Själv var jag stabs-signalist, och vi hade varken sovsäck eller tält, utan sov under bar himmel med vinterrocken som täcke. Var vi hârdast? Är jágarna, som uppenbarligen behöver specialutrsutning för att kunna sova, mjukast? Patric?

Mvh / mats
[Ändrat av Malindo 2004-06-30 kl 09:54]

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips