Sova utomhus.

Sover man utomhus om man sover i lägenhet ;-)?
Vi kanske ska ha ett nytt begrepp: utomhem eller utomhems.
Att sova i tält är väl inomtält? Samt inomtarp under presenning.
Presenning är en prasslig duk från typ biltema...känns det som. Vindskydd känns kanske som en halv timmerstuga. Men tarp är ju inte riktigt rätt heller...det betyder ju presenning.
Jag skrev väderbrytare om min tarp i ett reportage.

För övrigt önskar jag bli klar snart med renoveringen så jag kan ta med barnen ut o tälta i snön.

Hängmatta, heter det. Och vad gäller "tarp" så är jag böjd att hålla med om att en "presenning" är sådant man lägger över byggmaterial och båtar...

"Duk" säger väl norrmännen, tror jag. Som i" tältduk". Snyggare än både tarp och presenning om ni frågar mig.

Och jag vill också ut och sova. Det blir alldeles för sällan.

Att sova ute är enda gångerna jag verkligen sover bra, blir 150-180 nätter i hammock per år då jag även sover utomhus på min arbetsplats. Så spar man bränsle när man ej behöver åka hem, eller mer pluring att bränna på hammock prylar:)

vad härligt att kombinera jobb med nöje ! Jag sover också mycket bättre ute. / Andreas

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips