Sot på gore tex byxor

Har fått en svart fläck på mina turkosa norröna skalbyxor från en sotig kastrull. Tvättade med diskmedel och i tvättmaskin med goretex tvättmedel. Delar av fläck kvar. Provade vanish oxi men gjorde ingen skillnad. Tips mottages tacksamt. Läste i en annan tråd om olja på gore tex kunde försvinna med smör??? Något att ge sig på?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Eller acceptera fläcken. Det är trots allt en förbrukningsvara. Så länge de behåller sin funktion så är det ok.
Mindre viktigt hur det ser ut.

Ola

Jo har nu fått bort det mesta. Det var i början en 15x10 cm kolsvart fläck men nu bara lite kvar efter både diskmedel galltvål och tabort. Jag har ju dem på mig i jobbet så får räkna med hårt slitage.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips