Då var 1:a generationens softshell snart "omoderna", då softshellen kommer att vara regn- och vindtäta framöver, enligt artikel i Utemagasinet. Och då är man väl tillbaka till ruta ett, då soft-skalen skulle ersätta de alltför klaustrofobiska hård-skalen. Är det här produktutveckling, eller vet outdoor-industrin att ute-folket numera är lika trendmedvetna som andra konsumtionsgrupper, och slår till med nästa "framsteg"? Jag väntar bara på att bomullskläderna kommer tillbaka i full skala, med något upp-hottat laminat, och sen är storyn all...
softshell-trenden
- Trådstartare lowe
- Start datum
Men lille Lowe, vad àr detta fâr sorgsna tag? Ingen tvingar väl folk att uppgradera sig varje gâng det kommer nàgot nytt? Att industrin utvecklar och förbàttrar produkter kan vàl aldrig vara fel? Ju mer man har att vàlja pà, desto stôrre chans att man hittar just det man vill ha, eller? Inte började vàl du att grina varje gâng Clash slàppte en ny LP!
Mvh / Masse
Mvh / Masse
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Mats, erkänn att branschens ursprungliga (grundligen inbankade i oss konsumenter via till exempel Utemagasinet) argument för mjukskal går upp i rök när man stoppar in ett vattentätt membran i dem?
Men det är som vanligt vi konsumenter som bestämmer. Om vi köper så produceras det. Naturligtvis är det de som har köpt mjukskal med vindmembran (då räknar jag inte vindfleece, den här gången) som har ställt till denna röran
Men det är som vanligt vi konsumenter som bestämmer. Om vi köper så produceras det. Naturligtvis är det de som har köpt mjukskal med vindmembran (då räknar jag inte vindfleece, den här gången) som har ställt till denna röran
Nordesjo; sa:Mats, erkänn att branschens ursprungliga (grundligen inbankade i oss konsumenter via till exempel Utemagasinet) argument för mjukskal går upp i rök när man stoppar in ett vattentätt membran i dem?
¡Si señor!
Men det är som vanligt vi konsumenter som bestämmer. Om vi köper så produceras det. Naturligtvis är det de som har köpt mjukskal med vindmembran (då räknar jag inte vindfleece, den här gången) som har ställt till denna röran![]()
¡Si señor! Gurra und Rasken & Co.
men som sagt, om nàgon vill ha `vattentàta softshell (soft hardshell?) sâ ska di vâlan fà det.. vàrre saker har man väl sett?
Mvh / Mats
malindo; sa:men som sagt, om nàgon vill ha `vattentàta softshell (soft hardshell?) sâ ska di vâlan fà det.. vàrre saker har man väl sett?
Det har du ju rätt i.
Värre saker... som Gore-tex i mobiltelefoner, menar du? Eller krig och sånt?
Vârre än rainproof softshell
jag tánkte mig mer nâgot sânt hâr
Nordesjo; sa:Det har du ju rätt i.
Värre saker... som Gore-tex i mobiltelefoner, menar du? Eller krig och sånt?
jag tánkte mig mer nâgot sânt hâr

Ju fler trådar desto trevligare!
Malindo:
Ang. Clash: Numera gråter jag väl bara när de forna Clash-medlemmarna lägger fötterna i vädret. Skulle tro att jag också skulle skvätta lite om de ens försökte göra någon musik; det som kommit under senare år har verkligen varit sorgligt! (-:
Vad jag menar ang. softshell är att man uppfinner hjulet igen, men man sätter på en eker till. Precis som med bilindustrin: man lämnade långa serier med en särskild volymmodell, och istället kom ut med en "ny" model vart tredje år, och den stora skillnaden mellan modellerna är måhända blinkerglasens utformning. Det är sådana här förlopp som kallas för mode och trend.
(Jag kan därutöver inte förstå, varför en Fjällräven-man i Spanien blir upprörd; är det så att du vill vara ensam om ditt exklusiva plagg därnere? Jag lovar, snart kommer bomullsvågen. Jag har nog sparat allt från den konfektionsgenerationen!!!).
Malindo:
Ang. Clash: Numera gråter jag väl bara när de forna Clash-medlemmarna lägger fötterna i vädret. Skulle tro att jag också skulle skvätta lite om de ens försökte göra någon musik; det som kommit under senare år har verkligen varit sorgligt! (-:
Vad jag menar ang. softshell är att man uppfinner hjulet igen, men man sätter på en eker till. Precis som med bilindustrin: man lämnade långa serier med en särskild volymmodell, och istället kom ut med en "ny" model vart tredje år, och den stora skillnaden mellan modellerna är måhända blinkerglasens utformning. Det är sådana här förlopp som kallas för mode och trend.
(Jag kan därutöver inte förstå, varför en Fjällräven-man i Spanien blir upprörd; är det så att du vill vara ensam om ditt exklusiva plagg därnere? Jag lovar, snart kommer bomullsvågen. Jag har nog sparat allt från den konfektionsgenerationen!!!).