softshell-trenden

Då var 1:a generationens softshell snart "omoderna", då softshellen kommer att vara regn- och vindtäta framöver, enligt artikel i Utemagasinet. Och då är man väl tillbaka till ruta ett, då soft-skalen skulle ersätta de alltför klaustrofobiska hård-skalen. Är det här produktutveckling, eller vet outdoor-industrin att ute-folket numera är lika trendmedvetna som andra konsumtionsgrupper, och slår till med nästa "framsteg"? Jag väntar bara på att bomullskläderna kommer tillbaka i full skala, med något upp-hottat laminat, och sen är storyn all...
 
Men lille Lowe, vad àr detta fâr sorgsna tag? Ingen tvingar väl folk att uppgradera sig varje gâng det kommer nàgot nytt? Att industrin utvecklar och förbàttrar produkter kan vàl aldrig vara fel? Ju mer man har att vàlja pà, desto stôrre chans att man hittar just det man vill ha, eller? Inte började vàl du att grina varje gâng Clash slàppte en ny LP!

Mvh / Masse
 
Mats, erkänn att branschens ursprungliga (grundligen inbankade i oss konsumenter via till exempel Utemagasinet) argument för mjukskal går upp i rök när man stoppar in ett vattentätt membran i dem?

Men det är som vanligt vi konsumenter som bestämmer. Om vi köper så produceras det. Naturligtvis är det de som har köpt mjukskal med vindmembran (då räknar jag inte vindfleece, den här gången) som har ställt till denna röran :)
 
Nordesjo; sa:
Mats, erkänn att branschens ursprungliga (grundligen inbankade i oss konsumenter via till exempel Utemagasinet) argument för mjukskal går upp i rök när man stoppar in ett vattentätt membran i dem?

¡Si señor!

Men det är som vanligt vi konsumenter som bestämmer. Om vi köper så produceras det. Naturligtvis är det de som har köpt mjukskal med vindmembran (då räknar jag inte vindfleece, den här gången) som har ställt till denna röran :)

¡Si señor! Gurra und Rasken & Co.

men som sagt, om nàgon vill ha `vattentàta softshell (soft hardshell?) sâ ska di vâlan fà det.. vàrre saker har man väl sett?

Mvh / Mats
 
Ju fler trådar desto trevligare!

Malindo:
Ang. Clash: Numera gråter jag väl bara när de forna Clash-medlemmarna lägger fötterna i vädret. Skulle tro att jag också skulle skvätta lite om de ens försökte göra någon musik; det som kommit under senare år har verkligen varit sorgligt! (-:

Vad jag menar ang. softshell är att man uppfinner hjulet igen, men man sätter på en eker till. Precis som med bilindustrin: man lämnade långa serier med en särskild volymmodell, och istället kom ut med en "ny" model vart tredje år, och den stora skillnaden mellan modellerna är måhända blinkerglasens utformning. Det är sådana här förlopp som kallas för mode och trend.

(Jag kan därutöver inte förstå, varför en Fjällräven-man i Spanien blir upprörd; är det så att du vill vara ensam om ditt exklusiva plagg därnere? Jag lovar, snart kommer bomullsvågen. Jag har nog sparat allt från den konfektionsgenerationen!!!).
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
nicko_ Softshell Tierra Off-course pants eller Fjällräven Keb trousers? Kläder 6
Bhappy Softshell-jeans sökes. Kläder 14
pythagoras Tips på vinterjacka önskas Kläder 10
Vandring67 softshell Kläder 20
Gun-valld Itab softshell jacka.. Kläder 1
Sveakla Marmot ROM Jacket Kläder 3
Aleks_T Softshell från ITAB, eller annat? Kläder 10
MagnusEnbom Regnjacka eller softshell? Kläder 10
kjersti Softshell Kläder 3
avslut1102 Softshell och skalbyxa i ett Kläder 11
SunPeak Softshell vid jakt? Kläder 5
freddag Softshell-vantar!!? Eller "Kapitalet och GUD i samma båt!" Kläder 15
DrJ Vindblus/lätt jacka/softshell? Kläder 21
Tvåhörning Fleece/Softshell hjälp! Kläder 26
frarol reparera Softshell? Kläder 7
avaris Vad ska man ha under softshell? Kläder 29
estetdrägg Första reflektion från ITABs softshell ultimate Kläder 1
joaan787 Softshell eller hardshell? Kläder 6
andy69 Softshell eller windstopper..? Kläder 8
valtteri Mountain Hardware Torch (softshell jacket) Kläder 2
PJE Softshell Kläder 25
cancerman Jacka T&P Softshell Advance Kläder 17
JonathanW Erfarenheter av "riktigt" softshell? Kläder 20
PJE Tierra softshell Kläder 12
karin_beer Vilket softshell är bäst? Kläder 29
sandwichman "Softshell"-tyger. Skillnader??? Kläder 4
gregerjohansson Softshell med huva - vilken? Kläder 11
PerHenrik Köpa Schoeller-softshell tyg? Kläder 1
markh Sprit skadade softshell jacka Kläder 8
jkma Softshell erfarenheter (Lundhags) Kläder 25
MartinR Tips på softshell-byxor Kläder 0
Malindo Gore-Tex SoftShell - Maximal polyvalens. Igen! Kläder 29
Manolika Turåkning; softshell eller bomullsbyxor?? Kläder 6
Tinydoh Tierras "Gore Softshell Jacket" Kläder 5
fujii Varför Softshell??? Kläder 71
joask202 Omdömmen om riktigt mjuka Softshell Kläder 2
fson Rimliga förväntningar på SoftShell? Kläder 19
pirrepirraya Vilken softshell? Kläder 27
fredrikg Vilken skaljacka respektiva softshell ska man välja? Kläder 19
A.S. Begränsning: Softshell!? Kläder 12
fjällman softshell Kläder 21
avslutatmedlemskap1004 Lågprisdebatten når softshell-fleece Kläder 77
langby Softshell och vindtäthet Kläder 4
mankan83 Marmot Super Hero vs. Tierra Chalten softshell Kläder 7
mankan83 Softshell Kläder 14
föhl Softshell byxor - Erfarenheter och rekommendationer Kläder 0
JLjung WS vs Softshell Kläder 12
ture troll softshell byxor? Kläder 17
sjom Softshell? Vad och är det bra? Kläder 3
lowe Trenden korta jackor över? Kläder 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.