Softshell-jeans sökes.

Jag söker ett par snygga softshell-jeans eller motsvarande.
Tänk svarta jeans i riktigt tålig stretch. Det måste finnas fler än jag som skulle älska dessa som vardagsbyxor. Utan benfickor!
Tips och råd mottages tacksamt!

Jag har hittat dessa:
http://www.thunderboltsportswear.com/products/the-mark-ii-blacktop
Någon som vet om de finns i Sverige?
Någon som testat?
Är lite skeptisk mot amerikanska storlekar och vill gärna prova först...
Tack på förhand!
//Petter

Snygga ja! Har inte sett något motsvarande "jeans-likt" i softshell/stretch, men visst, andra modeller. Men det var ju inte det du frågade efter!
Mest likt om du vill kunna hitta svensk butik kanske blir att leta klätterbyxor i "jeans-likt", typ märket Prana? Hos dem har jag sett snygga enfärgade byxor, till och med jeansblå, ibland!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Ingen erfarenhet själv, men på houdinis hemsida finns "M's Action Twill Pants" som beskrivs som
"Mjuka, slitstarka byxor i jeansmodell som är lika funktionella på klätterklippan som i stan. "

Kan tycka att det är konstigt att det inte finns fler produkter likt den du efterfrågar. Själv skulle jag vilja ha en kavaj i liknande anda.

Kan tycka att det är konstigt att det inte finns fler produkter likt den du efterfrågar. Själv skulle jag vilja ha en kavaj i liknande anda.

Precis! Fatta vad skönt med en snygg kavaj i vilken man kan röra sig som en normal människa :)! Typ ta ner saker från en hylla ovanför midjehöjd utan att det stramar och sträcker...
Och inte lika ömtålig. Jag skulle köpa en direkt!

Krav på "civil" resebyxa

Dom där Thunderbolt ser ut att vara precis det jag letat efter. Jag kör mycket långfärd på cykel och söker ett par "civila" långbyxor att ha för att se presentabel ut när jag går på museum, restaurang eller blir hembjuden till folk. Jag separerar kläderna och brukar ha med en speciell skjorta och ett par byxor för off-bike dagar. Har ännu inte hittat några byxor som riktigt matchar mina krav vilka är:

- funktionsmaterial som torkar snabbt och ventilerar (håller mig oftast i värmen
- inga benfickor
- skärning som ett par standardjeans
- gärna möjlighet att ta in vaden ifall man måste cykla en kortare bit (ej nödvändigt, funkar med en snodd)
- säkerhetsficka
- diskreta (inte olika färger på knän mm, inga förböjningar etc - brallorna ska inte se sportiga ut.)

Om någon testat Thunderbolten som länkades ovan vore jag tacksam för en recension.

Jag köpte ett par svarta Fjällräven Kiruna på Outlet i Övik. G1000 så inte Jeanslika mer åt chinoshållet. Var väldigtnära att köpa ett par till likadana igår fast grå när jag passerade Övik. Att de bara kostade 599 spelade förstås in.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips