515442; sa:Jag har nu mailat schoeller med frågan om vad som styr tråk-färgvalet på deras dryskin: de själva, klädfabrikanterna eller konsumenterna. Återkommer med svar.
Hallà där Lars:
bidde det nâgot svar frân Schoeller?
Mats
515442; sa:Jag har nu mailat schoeller med frågan om vad som styr tråk-färgvalet på deras dryskin: de själva, klädfabrikanterna eller konsumenterna. Återkommer med svar.
Malindo; sa:Hallà där Lars:
bidde det nâgot svar frân Schoeller?
Mats
Malindo; sa:Skönt att höra att man har rätt som vanligt (hej hej Martino) ;-)
515442; sa:Jodå, de svarade mycket utförligt. Det är tillverkarna som styr färgvalet (så klart utifrån vad de anser sälja bäst - och vi i Norden är konservativa i våra färgval!):
"
[Ändrat av thureb 2004-05-13 kl 16:40]langby; sa:Jodå, visst finns det ett företag som anpassar kläderna efter kundens val. Byxor, trörjor och jackor i diverse olika Polartecfleece samt olika Schoellertyg. Man väljer själv färg mm (vissa alternativ ges). Sedan är det bara att gå lös på allehanda olikplacerade fickor, luva, thumbloops etc. Man skriver därefter in sina mått och vits så skräddarsyr de plagget efter ens mått. Och till råge på allt så får man (om jag har fattat det rätt) ett nytt plagg om det inte skulle passa, vilket det enligt företaget bara gör i ca 2% av fallen. En "perfect fit" garanti helt enkelt.
Det finns dock ett smärre problem: företaget ligger i USA. Hade det funnits i Sverige hade jag gått lös på flera plagg, men nu känns det inte lönt med tull osv.
http://www.beyondfleece.com
/Martin
Malindo; sa:Det skulle vara en firma med klart begránsad och hantverksmässig produktion, och som tillverkar lokalt i minimala serier.