Sörmlandsledens Dag - för lättpackare

Söndagen 24 april går Sörmlandsledens Dag av stapeln. Jag kommer att vara på plats vid Björkhagen på förmiddagen och Lida på eftermiddagen och visa en del lätta prylar.

Detta är en bra tillfälle för den som vill se produkter som inte finns i den svenska handeln, framförallt tält och ryggsäckar. Det blir produkter från Hyperlite Mountain Gear, Mountain Laurel Designs, Six Moon Designs, Gossamer Gear mfl.

Detta är bara en av många aktiviteter som föreningen Sörmlandsleden ordnar den här dagen. Här finns många möjligheter för både stora och små att prova på olika former av uteliv på den här vilda storstadsleden. Håll koll på www.sormlandsleden.se för info.

Jörgen
 
Låter intressant, har eventuellt möjlighet att dyka upp i början. Uppfattar jag programmet rätt att du kommer stå på platsen vid Björkhagen under förmiddagen?
 
Känns helt klart som att jag ska ta med maken och få lite inspiration av dig! Han har inte direkt tagit till sig mina "vi behöver nog få ner vikten och även volymen på packningen lite" inför sommarens vandringar.
 
Japp, jag kommer att stå mittemot Björkhagens station från 10-12.30. Med början kl 10 (och sista kl 12) kommer jag att kort prata om hur lätt utrustning ökar möjligheterna för både gammal och ung till att vandra. Resten av tiden ägnas åt att gå runt, titta på och kommentera ett antal av lätta tält och ryggsäckar från tillverkare som säljer via internet som kommer att finnas på plats. En bra möjlighet att klämma på prylar som man kanske endast sett på webben och hört talas om.

Samma procedur vid Lida friluftsgård, med början kl 14 och sista passet kl 16.

Jörgen
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.