Sörmlandsleden?

Hej hej!
Är det nån som har gått sörmlandsleden eller Bergslagsleden eller nått snartlikt? Vart är det finast att gå? Tar gärna emot andra tips i närheten också! :)
 
Bergslagsleden är kanon!

Jag gick hela bergslagsleden (ca 28mil) själv i våras. Detta tog mig 2 veckor. En Mycket fin tur!! Den kan jag rekomendera. Finast var i södra delen (där tiveden finns med riktig trollkänsla!) och norra delen. Den mittre delen är ochså fin men under några dagar i mitten tyckte jag att det var lite för mycket nyplanterad, ung granskog. Den typen av skog bjuder inte på några fina varierade vyer direkt. Leden bjuder på djupa tysta skogar och fina utsiktspungter. Har du möjligheten så gör som jag gjorde och var ute länge. Bland annat en helt underbar kontrastkänsla att komma tillbaka till civilisationen efteråt.

Info och kartor är lätta att få tag på och är mycket bra. Här är en sida som du kan få bra info från!!!
http://www.fritid.t.se/vandra2.htm
 
tack för tipsen!

Låter härligt med Bergslagsleden, kankse ska gå där då....Tackar så mycket för tipsen!
Ska kolla in dom nu!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
emn_95 Sörmlandsleden Fjällvandring 1
Sörmlandsleden Fjällvandring 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.