Sökes: Vandrarkompis i oktober!

Jag har precis kommit hem efter ett år utomlands och känner för att åka upp i fjällen och vandra. Mina kompisar jobbar eller pluggar så jag letar efter en vandrar kompis att göra en trevlig tur tillsammans med. Eller har någon ett tips om en grupp där jag kan haka på?

Jag vill vandra.

Hej Disa!

Jag är också på jakt efter en vandrarkompis. När hade du tänkt vandra? Var? Jag pluggar också, men kan ta en vecka ledigt.

Kom nyss hem från USA där jag gjort en roadtrip i 2,5 månader. Där fanns underbar hiking, vilket har givit mig mersmak.

Hör av dig

Malin

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Vandra visst... Men inte i oktober...

Hej!

Jag skulle mycket gärna vilja ut och vandra.. Men oktober kommer att bli lite svår för mig.. Men jag hade tänkt att ta en sväng fram emot jul/nyår..

Ifall det skulle visa sig vara möjligt för dig (och de som känner för en tur) så skulle jag gärna ta en då..

//Mattias

Hej Disa!

Jag var uppe och fjällvandrade första gången slutet av augusti i år... och det gav mig verkligen mersmak!
Så jag åker gärna upp igen.
Den gången gick jag själv då jag hade samma problem som du att hitta någon som ville hänga med. Det gick alldeles utmärkt att gå själv, men självfallet lite ensamt ibland. Att tält ensam är inget höjdare direkt.
Hur som helst tyckte jag det var helt underbart. Gick uppe i Jämtlandsfjällen. Storulvån-Sylarna-Blåhammaren-Storulvån.

Hör av dig så berättar jag gärna mer om mig själv.

Mvh

Stefan

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips