Sökes förare!

Letar efter förare till ett berg omedelbart söder om Söderköping, alltså INTE vid ågelsjön. Om det inte finnns nån; finns det då någon som med ord kan beskriva berget/klippan. Skall dit med en kompis som bor i närheten men inte vet så mycket om klättring.

Sist i ågelföraren står om ett ställe som heter Stegeborg som ligger nära Söderköping. Lättaste leden där är 6-. Men det kanske är något annat ställe du menar?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Stadsberget i Söderköping?

Du menar inte stadsberget (tror det heter Ramunderberget eller något liknande) i själva Söderköping? Vet att diverse folk ur Tunabergsklubben (bl.a. Staffan Ericsson, Erik Skarman och Christian Jonsson) var där och gjorde en del turer på 70-talet. Några av dessa finns beskrivna i en gammal Tunabergsförare från cirka 1981. Jag har den och om du verkligen är intresserad skulle jag kunna leta rätt på den och scanna in de aktuella sidorna och maila dem till dig. Hör av dig i så fall.

Ramunderberget eller Stegeborg

Som sagt så finns det två ställen runt Söderköping. Dels Ramunderberget mitt i staden och sedan Stegeborg.
Förare över båda ställena finns att köpa på biblioteket/turistinformationen (tror huset kallas Stinsen ) i Söderköping. I alla fall köpte jag min där för typ två år sedan.
Ledernas grader är allt från 3 till 9.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips