Söker tältarkompis!

Hej alla! Jag har nu insett att det nog blir mycket roligare om jag tältar tillsammans med någon.
Har precis kommit hem från Stockholm, gick runt på Långholmen, letade tältplats.(Gud vad roligt det låter när jag ser det i skrift):-D

Träffade en gammal dam som sa att det brukade vara mycket knarkare o så där.
Då fick jag ju en anledning att skita i allting. Dessutom så tyckte jag inte jag hittade en tillräckligt undanskymd plats.

Så åkte hem till Vaxholm igen.
Jag tror att jag behöver prata med lite mer erfarna personer och nån som peppar mig.

Ja ni FÅR skratta åt mina märkliga tilltag:)
Ha Ha!
 
OOPs! Ja då var det ju tur att jag inte slog upp tältet där.....

Som sagt behöver VERKLIGEN lära mig mer om detta. Tyckte det kändes lite för glest mellan träden.
Har tältat vid Ågesta-Farsta och friluftsområde i Vaxholm annars.
 
Om du orkar åka en bit så pröva delar av slutet på bergslagsleden. Jag tyckte det va trevlig vandring i alla fall. :)
Mvh Kenneth
 
Jag förstår precis ditt problem.

Men om du bor i Vaxholm. Så borde du kanske känna till Bogesund. Där brukar jag o svärsonen hålla till. Vi hammockar en del där.
 
Ja jag är uppväxt på Bogesund så det känner jag absolut till! Jag har bara testat att tälta på Eriksö annars.

Men finns det annars någon plats som är ganska nära stan?
 
Varför ska du tälta nära stan?
och vill du nära stan är det väl en camping du hamnar på.
antar då att sätra och bredäng är några av de närmaste du hittar.

vill du ha natur så är det från stan du ska, inte in i den.
 
Du har ju en hel skärgård runt hörnet, börja där. Om du använder dig av Google Maps i föreberedelserna kan du snabbt hitta ställen som är tillräckligt avskilda men lätta att ta sig till.
 
Funderat på sörmlandsleden? Bra övernattningsmöjligheter, finfin vildmark, låttillgängligt och inga knarkare :)
 
Årstaskogen - men personligen skulle jag föredra hammock. Kan va ett alternativ om man inte vill ta in på hotell på resa :)
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...