Söker efter footprint till The North Face Mica 2 (tält)

Letar efter ett footprint till mitt The North Face tält "Mica 2".

Det är en lågoddsare med har någon möjligtvis sett denna produkt i butik eller webbshop här i Sverige eller inom EU?

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
ja lägg pengarna på nått viktigare. själv lägger jag min poncho under eller bara cellplastundelaget. det räcker oftast

Tillverka ett footprint själv går också men det är smidigt att bara köpa ett färdigt med öglor/krokar som passar perfekt till det tält det är tänkt och priset är inte så högt om du räknar med den tid det skulle ta att tillverka ett själv.

Ska höra med The North Face om det går att få tag på genom dem annars får det väl bli att tillverka ett själv alt. köpa med ett hem från USA nästa tillfälle.

Rekommenderar materialet tyvek. Det är lätt och tål vatten och slitage. Hört ryktas om att det kan finnas på byggen. Annars finns det t.ex. på backpackinglight.dk under rubriken "tyvek"

Tycker vanlig presenning funkar bra, gärna vit så att prylar och smuts syns bra. Håller inte i evigheter men är lätt och enkelt att klippa och folla med tejp (finns även presenningstejp men inte provat). Även öljetter går att få för en billig peng.

En bidragande orsak för mig är dock att den dubblar som cykelväska när jag flyger annars kanske jag skulle ta något annat.

/G

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips