• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

sociala medier

Hur blir det nu snart när facebook kånkar, och de äger rättigheterna till alla uppgifter som ligger uppe? Var hamnar dom?
Hos alla spamföretag, försäkringsbolag, underrättelsetjänster osv som är beredda att betala vad Facebook skulle behöva för att betala sina skulder? Fast där finns de antagligen redan.

"Allt man publicerar på internet blir förr eller senare tillgängligt för vem som helst."

--Gammalt internetordspråk
 
det finns en daniel wedin som är läskigt lik dig på facebook..


man kan tycka vad man vill om sociala medier, detta forum är en del av sociala medier på internet precis som många andra.. man får tycka vad man vill men träffytan facebook har är onekligen enorm, det är väl idag mer än 350 miljoner användare, det är ett fenomen man inte hur lätt som helst kan bortse ifrån, twitter är inte i närheten av det fenomenet men fortfarande en intressant företeelse.

jag vet inte om planeten var en bättre plats utan twitter eller facebook, jag är dock ganska säker att planeten var bättre med hälften av antalet invånare som suger ut resurser.. nu har vi mobiltelefoner och annat jävelskap som tar vår tid, men inte bara tar, dom skapar faktiskt värden.. glöm inte det!

Tycker en då att det är en viss skillnad på utsidan och facebook. Här diskuterar vi, delger information och lär av varandra. På facebook testar man vilken kändis man mest är lik och får reda på att polaren precis gått in i duschen. I förlängningen är facebook ett hot mot de här plantens fortsatta existens.
 
Tycker en då att det är en viss skillnad på utsidan och facebook. Här diskuterar vi, delger information och lär av varandra. På facebook testar man vilken kändis man mest är lik och får reda på att polaren precis gått in i duschen. I förlängningen är facebook ett hot mot de här plantens fortsatta existens.


det är stor skillnad på utsidan och facebook, myspace och twitter osv.. osv.. samtliga är vad vi idag kallar sociala medier.. ingen har påstått något annat

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sociala_medier
 
Den som är intresserad av att följa Fjäderlätt och de andra i "Nordic Lightpacking"-gänget kan kolla in
Twitter: https://twitter.com/nordiclightpack
Facebook: http://www.facebook.com/#!/pages/Nordic-Lightpacking

Tvärpublicering är inte så dumt - skriver vi en artikel så dyker den upp i den kanal som du föredrar - RSS, Atom, Twitter eller Facebook.

I förlängningen är facebook ett hot mot de här plantens fortsatta existens.

Jag har för mig att det var de tecknade serierna som var det största hotet. Men jag kan ha fel. Var det kanske videobandspelaren?
 
Men... med Facebook behöver folk inte träffas IRL. Hur går det då med fortplantningen?

Ni har väl sett Comviqs reklam för mobils bredband? Ett gäng ungdomar som sitter runt elden på stranden. Med varsin dator...
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.