SnugPak Stratosphere Bivvi

Hej.
Funderar på att köpa SnugPak Stratosphere Bivvi Shelter.

Är det ngn här som testat den?

hur pass vattentät är den? är det ett fullgott alternativ till tält?

tackar
 
Den är rätt tung med hänsyn till vad man "får för vikten". Det finns ju tarptents som väger bra mycket mindre och som inte alls har samma klaustrofobifaktor.
 
Ja just det...

... tänkte samma sak... du kan ju få ett Akto för 200g mer och bo kungligt istället...

/Thomas
 
Har en stratosphere, som jag varit ute med ett par helgturer. Finns bara en mindre nackdel, jag upplever den ganska tät i väven. Vore förmodligen perfekt om den vore gjord i någon gortex väv el liknande, men då vore den ju också 4 ggr så dyr.
I de 1300g ingår idiotiskt nog en extremt grov nylonpåse med 8 st stål-markpinnar! Kasta det o lägg ev. till 3-5 alu pinnar och du är nere i 1kg.
När jag packat har jag kunnat stoppa sovsäck i strato, och stoppa tillbaks alltsammans i kompresionspåsen, mycket smidigt! Ett rejält väl fungerande väderskydd tycker jag, om man inte vill betala för ett caritha.
 
Köpte den uppdaterade versionen från http://www.malmooutdoor.se . Nu med regntätare väv o aluminiumpinnar så vikten har minskat från 1.3 till 1.1kg (kontrollvägde mitt o då hamnade vikten faktiskt strax under kilot)!!
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...