Snöfri vandring?

Hej!

Jag behöver träna inför en storvandring i Himalaya om några veckor. Problem: Jag bor i Blekinge! Du känner säkert till den backiga Blekinge! Eller, kanske inte ;-)

Har du förslag om vandringsbackar som är snöfria just nu? Ju närmare Blekinge desto bättre.

Tack,
Rachael

Hej!

Jag behöver träna inför en storvandring i Himalaya om några veckor. Problem: Jag bor i Blekinge! Du känner säkert till den backiga Blekinge! Eller, kanske inte ;-)

Har du förslag om vandringsbackar som är snöfria just nu? Ju närmare Blekinge desto bättre.

Tack,
Rachael

De flesta slalombackar lär väl vara snöfria nedåt..? Leta rätt på en sådan och träna där..?

...rent fysiskt lär du få samma resultat genom att träna styrketräning för benen och springa lugnt/långt. Eftersom det är "veckor" kvar så är det nog mest realistiskt att du fokuserar på styrketräning, kondition tar betydligt längre tid att bygga upp.

//J

Nog ska det gå att hitta några backar även i Blekinge. kolla höjdkurvorna på Ryssberget eller kring Boafall. Vill du ha en skidbacke så kan du fortsätta västerut en liten bit in i Skåne till Lerjevallen eller Vånga...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips