Det går bra att ha små barn i skidpulka om dom bara har lust att sitta kvar! Men det har dom oftast. I stället för skaklar har vi använt ett rep, som gör gången jämnare på skridsko. Vindruta på pulkan är också bra, om barnet sitter i pulkan. Jag förutsätter att du förstår att det inte får vara minsta risk för plurr! Har sett folk med ungar med flytväst i pulka, men jag tror inte det hjälper särskilt mycket om barnet hamnar i vattnet. Avkylningseffekten blir antagligen mycket stor på så liten massa. När barnen är lite större skall man ta med egna skridskor till dem, så kan dom åka när dom vuxna har rast. När barnen är ännu större och kan åka själv, är det bra att ha med pulkan som reserv och t. ex. låta ungen tolka bakom. Jag talar om 5-6 åringar och uppåt. Barn har ju väldigt olika förmåga och intresse i det här sammanhanget, så det gäller att ta det varligt. Det kan tilläggas att det kan vara rätt så jobbigt att dra pulkan, speciellt i motvind. Vid noggrann planering går det dock att göra fina turer. Vi har åkt tillsammans med barnen med vinden, sedan har en av oss åkt tillbaka och hämtat bilen, medan den andra fått roa barnen efter bästa förmåga! Men allt går om man vill. Själv tycker jag det har varit kul att göra saker tillsammans istället för att den ena har stannat hemma som barnvakt.
\C