sluta snusa/röka under fjällvandringen

svårt: möjligt, omöjligt: knappast

vid alla beroenden av olika slag så är det svårt som fan att sluta men när man verkligen vill så kan man. allt annat är bullshit. ha en bra dag =)

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag skulle vilja hålla med om att den långa fjällvandringen nog är ett lämpligt tillfälle att lägga av med diverse laster på.
Miljöombyten är alltid bra för att bryta mönster.

Chips är till exempel bökigt att ta med i ryggan. Q.E.D :)

Men det förutsätter att fjällvandringen är en positiv upplevelse, och om den inte är det så kan man ju skita i att fjällvandra. Är det jobbigt att fjällvandra beror det antingen på att man gör fel eller på att man VILL att det ska vara jobbig.

Jag kom tillbaka förra veckan efter att ha knallat runt Sylarna, Helags och därikring i lite mer än två veckor. Normalt snusar jag väl 1 dosa om dagen, men när jag är ute och vandrar så räcker det (och blir lite över) med en dosa/vecka. Fåga mig inte varför, men så fungerar det för mig i alla fall.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips