sluta snusa/röka under fjällvandringen

Ville bara førmedla den absolut bästa røk/snus-avvänjningskuren. Fjällvandra under lågsäsong då stugorna är stängda och du ej møter så många andra nikotinister (som du annars kunde bomma av) Du måste också gå en tur utan alltfør lätta reträttmøjlighete. Efter en vecka är den fysiska abstinensen borta och under denna veckan kan du bara gå å gå å gå utan att ha några som helst allternativ att gøra ngt annat.
Lycka till!
Nikotinfri på Nordkallotleden efter 15 års "missbruk"
 
vafalls!?!

Jag kan tänka mig mången form av tortyr, men att vara utan min prilla, ja det övergår bara allt förstånd...

Hoppas ingen annan stackare tar efter detta ;)
 
öringen; sa:
Glömde du snuset hemma eller var det medvetet val?

Medvetet val. När tandköttet nästan är helt borta vid tandhalsarna har man inte så mkt val... Trodde det kunde uppmuntra ngn annan att sluta under fjällturen inte upprøra øver galskap/dumhet...
 
Man ska nog inte aktivkt föröska sluta röka när man fjällvandrar. En vandrig är (oftast) gasnka krävande och uteblivet nikotin kommmer då bli ett störande moment. Det är inte för inte som försvaret tillåter cig å snus vid överlevnadsövningar.
 
nr23se; sa:
Man ska nog inte aktivkt föröska sluta röka när man fjällvandrar. En vandrig är (oftast) gasnka krävande och uteblivet nikotin kommmer då bli ett störande moment. Det är inte för inte som försvaret tillåter cig å snus vid överlevnadsövningar.

Låter lite som finska vinterkriget när du beskriver fjällvandring.
"Ett størande moment" javisst men det kan det vara värt under några dagar. Min fjällvandrig blev inte mindre lyckad før det.
 
nils73; sa:
Ville bara førmedla den absolut bästa røk/snus-avvänjningskuren. Fjällvandra under lågsäsong då stugorna är stängda och du ej møter så många andra nikotinister (som du annars kunde bomma av) Du måste också gå en tur utan alltfør lätta reträttmøjlighete. Efter en vecka är den fysiska abstinensen borta och under denna veckan kan du bara gå å gå å gå utan att ha några som helst allternativ att gøra ngt annat.
Lycka till!
Nikotinfri på Nordkallotleden efter 15 års "missbruk"

Värt att premiera i sammanhanget är ju att vi då slipper fimpar och prillor som ligger och skräpar ner i naturen.
/Henrik
 
Hinka; sa:
Värt att premiera i sammanhanget är ju att vi då slipper fimpar och prillor som ligger och skräpar ner i naturen.
/Henrik

Filterfimpar e fult, men en utspottad prilla är väl för guds skull inget grina över. Det är ju malda växtdelar som återgår till naturen.

/K
 
hur svårt e det att sluta egentligen?.. med någon form av självbevarelsedrift och ett uns av vilja så slutar man på 10 sekunder, visst blir man lite grining ett par dagar men...
 
Pipa

Om du inte känner för att lägga av med rökningen bara för att du ska ut på fjället så köp en pipa och piptobak. Piprökning genererar inte några fimpar bara vanlig aska! Dessutom mycket mysigare...
 
Vilja

>hur svårt e det att sluta egentligen?.. med någon form av självbevarelsedrift och ett uns av vilja så slutar man på 10 sekunder

om du du tror dig ha sån järnvilja så kan du ju själv prova att t.ex. utesluta bröd helt och hållet ur din kost och se hur många dagar det tar innan du bryter ihop.

talk is cheap..
 
Re: Vilja

Illuvatar; sa:
>hur svårt e det att sluta egentligen?.. med någon form av självbevarelsedrift och ett uns av vilja så slutar man på 10 sekunder

om du du tror dig ha sån järnvilja så kan du ju själv prova att t.ex. utesluta bröd helt och hållet ur din kost och se hur många dagar det tar innan du bryter ihop.

talk is cheap..

detta var det mest korkade jag hört. sen när blev bröd beroendeframkallande?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
stefan s (Sluta rengör multiköken) Fjällvandring 6

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.