Slender?

Hej!

Är det någon som känner till en kajak som heter Slender? Har förstått att de byggdes för rätt länge sedan och är 520x51cm. Hur är den att paddla mm?

Tacksam för svar, mvh Patrik.

En god vän har en Slender som jag provpaddlade för tio år dedan. Den var oerhört rank, tyckte jag som paddlar pansarkryssaren Potemkin till vardags.
Jag lyckades emellertid att hålla på rätt köl. Sämre gick det för en annan polare som slog runt redan vid bryggan........

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
vi har haft dem som nybörjarkajaker i mkk sedan tiden före kristus och de har fungerat ok men har nu nästan bytts ut efterssom de var mer lagning än kanot kvar på dem

gjordes av struer och kan väl liknas med de nya turbåtarna med bredden 55 som finns på marknaden vad gäller stabilitet

//Siven

Slender

Hej

Slender är en kajak som tillverkades av danska Struer. Den kan närmast betraktas som en motionskajak, men har under åratal paddlats i skärgården. Den fanns både med styrpinne och pedaler. Vi har några stycken i kanotklubben, som nu är väl slitna. Själv köpte jag två stycken som komplement till havskajakerna, för just motionspaddling. Mycket trevliga, tycker jag.

Se bilder

Bilagor

• PICT0031.jpg
    PICT0031.jpg
    65.9 KB · Visningar: 2,784
  • PICT0034.jpg
    PICT0034.jpg
    67.7 KB · Visningar: 2,472
  • PICT0037.jpg
    PICT0037.jpg
    42 KB · Visningar: 2,733
Vi har också en i klubben som har används som nybörjarkajak. Vi tyckte att den och Kåre var likvärdiga i stabilitet fast Slendern är mycket tyngre.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips