Skridskor i Höga Kusten

Detta är en efterlysning och ett tips för er som gillar långfärdsskridskor i Ångermanland och Höga Kusten. Jag tänkte att vi skrinnare kunde hjälpa varandra med att dela med oss av våra israpporter. Vi har fixat en sida där det går att lägga in information om isläget. Gå in på sidan innan turen och kolla om det finns någon information där du tänker åka. Sidan bygger också på att du lägger in israpport efter din tur. Hemsidan med isinformation är: http://www.hkkajak.se
Mycket nöje i vinter!

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jag tror inte att ena hemsidan behöver utesluta den andra. ISI Härnösand fokuseras mycket kring Härnösand. Jag hade hoppats på en sida där andra delar av Ångermanland som Kramfors, Sollefteå och Örnsköldsvik skulle känna sig hemma.
Du har rätt i att ”ISI Härnösand” skrinnar i Höga Kusten och det kanske var dumt av oss att döpa vår sida så snävt. Det kom sig dock att vi är några stycken från Kramfors som brukar åka skridskor, och ”Höga Kusten” är del i vårt arbetsnamn på vår sammanslutning. Vi kanske skulle ha hetat nått med Ångermanland. Jaja jag ser dock inget problem med de båda sidorna snarare tvärt om!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips