Skottland

Hejsan!

Jag och min sambo planerar att åka till Glasgow i påsk. Därifrån vill vi sedan åka till Fort William och bestiga Nevis. Sedan blir det norrut mot Loch Ness och Inverness. Därefter åker vi mot Aberdeen och avslutar i Edinbrough.

Finns det någon som har lite rekomendationer på denna färdvägen vad det gäller billigt boende och transport. Är det en felaktig tidpunkt att bestiga Nevis, vädret...(men det är ju alltid nyckfullt)

Är det lönt att ta tält med sig???

Johan
 
Sevärdheter I Skottland:

Juventus88; sa:
Hejsan!

Jag och min sambo planerar att åka till Glasgow i påsk. Därifrån vill vi sedan åka till Fort William och bestiga Nevis. Sedan blir det norrut mot Loch Ness och Inverness. Därefter åker vi mot Aberdeen och avslutar i Edinbrough.

Finns det någon som har lite rekomendationer på denna färdvägen vad det gäller billigt boende och transport. Är det en felaktig tidpunkt att bestiga Nevis, vädret...(men det är ju alltid nyckfullt)

Är det lönt att ta tält med sig???

Johan


Hejsan!

Ja, jag har några tips:
Pubben Ye White North,
Slottet Ben More,
Glasgow, <== jag har kontakter där,
Aberdeen, <== jag har kontakter även där,
Dunipace, Denny <== jag har kontakter där också.

Lycka Till!
Skriv gärna tillbaka och berätta om resan, tack....
mvh/ Jonas
 
Komplettering:

....ni måste bara se staden Kiltoch också....
Jag ska försöka höra mig för om flera tips på en viss känd pub här i Stockholm om mera bra förslag till Er samt hur jag ska kunna hjälpa Er fortsättningsvis.
Varsågoda!
Om jag ändå bara kunde följa med Er....
mvh/Jonas Hollén :)
[Ändrat av Jonas_Hollén 2005-01-15 kl 19:56]
 
Skye

Ett tips är att vandra på Isle of Skye, The Red Cullins & The Black Cullins. Utgå från puben i Sligachan.
Jag tycker detta var en bättre upplevelse än Fort Williams/Ben Nevis, som iofs också var bra.
 
Re: Skye

johnmm; sa:
Ett tips är att vandra på Isle of Skye, The Red Cullins & The Black Cullins. Utgå från puben i Sligachan.
Jag tycker detta var en bättre upplevelse än Fort Williams/Ben Nevis, som iofs också var bra.

Ja, pubbar är verkligen ett bra ställe, på många sätt. En annan intressant pub är Ye White Hart.
mvh /Jonas Hollén
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.