Sköna klätterskor efterlyses!

Hej! Efter några slitsamma säsonger har mina stackars klätterskor börjat sjunga på sista versen, och jag har nu planer på att köpa nya. Jag vet att man kan regummera, men det känns inte aktuellt, är sugen på ett par nya slitvargar. Klättrar klippa, både kil och bult, och ofta under långa dagar. Skulle vilja ha ett par skor som är mjuka och smidiga, med skön passform och bra friktion. Komfort prioriteras starkt före teknik. Mina nuvarande skor är mer lämpade för avancerad klättring där funktion går före komfort. Och på grund av den slimmade designen får jag lätt ont i fötterna under längre turer. Har kollat en del på nätet men vågar inte köpa några förrän jag prövat dem.
Så finns det någon som kan tipsa om några sköna dojjor som man kan ha på sig under lite längre pass, utan att de spräcker sommarbudgeten, får du/ni gärna höra av er. Prisklass: 500-800.

Clarence

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Billiga och sköna? Triop Salsa hos northstar.se !
555:- och mina har jag på mig i princip hur länge som helst.
Jag har normalt stl 43 men har köpte ett par 42,5.

Jag hade nog kunnat ha ett par 42:eek:r. Antagligen hade det blivit lite mindre bekvämt, men då hade stortån kanske hamnat allra längst fram. Det kan ju var bra ifall man ska stå i små "pockets". Fast sköna är de, och det vrider ju sig inte runt foten eller nåt sånt.

Prova på

Att hitta ett par som passar din fot är viktigast. Det skiljer en hel del mellan olika modeller. Jag tycker att det är värt några extra spänn om man hittar en skön sko, även om den är dyrare.
Jag köpte ett par La Sportiva Miura från Sportextreme för 820kr och jag är helnöjd. Mina fötter är relativt smala och med ganska långa tår.
Skon är halvmjuk med mycket bra känsla och helt OK kantstöd. Om de passar din fot kan jag rekomendera dessa!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips