Skoblock till Lundhagare

avslutad210712

Gäst
Eftersom Lundhagare verkar krympa en del så funderar jag på om det finns skoblock att köpa som man kan spänna ut efter det att man stoppa ner dem i skorna.

Naturligtvis kan jag tillverka såna själv men om det finns så är det enklare att köpa

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Det där är så konstigt för jag har inte märkt av det. Kanske är de nyare modellerna. Men jag kör ju med två strumpor så kanske inte känner det.

avslutad210712

Gäst
crazy; sa:
Det där är så konstigt för jag har inte märkt av det. Kanske är de nyare modellerna. Men jag kör ju med två strumpor så kanske inte känner det.

Nja dom är 24 och 19 år gamla :)

Förut hade jag två par sockar i men nu får jag inte ens i ett par tunna utan att tån tar i fram. Dom har dock legat i förrådet utan något tidningspapper i eftersom jag kört Meindl senaste åren.

avslutad210712

Gäst
Håkan K; sa:
Så kraftiga skodon lär behöva kraftiga skoblock. Fjädern är för svag.

/Håkan

Tror inte på skoblock med fjäder utan funderar på att göra skoblock som man stoppar i delade och sedan har en gängstång eller liknande mellan för att kunna spänna ut ordentligt vid långtidsförvaring

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips