Skillnad på USA och Sverige

JA!

GPS systemet är detsamma. Däremot kan medföljande kartor, WAAS (eller vad det nu heter) eller andra detaljer skilja sig. Så det beror lite grann på vilken modell av GPS du tittar på. Jag köpte en busenkel en, en Gecko, i USA och är nöjd. $ 99! Finns inget att klaga på!

/Micke

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
USA vs. Sverige

Jag har en Garmin III+ som är köpt i USA - vet någon hur man byter Worldmap:en mot en mer användbar karta/kartor?

Köp någon av magellan´s gps:er då kan du enkelt byta den inbyggda "basemap" Information om hur du byter basemaps finner du i någon av de yahoo groups som handlar om magellan.

Annars kan man ju för magellans del köpa mapsend world wide. För garmin finns mapsource...

/Stefan

Fler kartor

melv; sa:
Jag har en Garmin III+ som är köpt i USA - vet någon hur man byter Worldmap:en mot en mer användbar karta/kartor?
Om du menar baskartan så är den inte utbytbar.
Men du kan ladda in andra kartor i de 1,4 MB som finns avsatta för detta ändamål.
Mapsource Roads & Recreation är mest lämpade till en GPS III+.

Anders

Re: Jaså?

apersson850; sa:
Å vad ska du med den modellen till, om du inte bryr dig om kartorna??

Anders

Då kanske du kan tipsa om en lämplig?

Det skall gå att lägga upp en rutt och reversera den vid behov. Jag vill med GPS och karta kunna följa riktning på GPSén med en förutbestämd rutt, det e de enda kraven jag har.. Karta/kompass kommer jag alltid att ha med oavsett.

Mapsource

Behöver man andra programvaror än Mapsource för
att hantera nedladdning till III+?
Vet någon vart man får tag i Mapsource till "Bästa pris" ?

Enklare modell

I eTrexserien finns Venture, med lika bra display som Legend, men utan kartminne.
Kostar som en bättre Geko, ungefär.

Geko och enklare eTrex är billiga, men har grovkornigare display.

Å andra sidan vill man ha kartor, efter ett tag, så ur den synvinkeln kan Legend vara ett alternativ, förstås.

Jag ville mest att du skulle tänka efter först.

Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips