Skillnad på Bergans tält?

Utan att vara någon expert på dessa tält så hittar jag dessa skillnader:
Innertältsmått Trollhetta 3: 170 x 230 x 100 cm
Innertältsmått Glittertind 3: 170 x 220 x 105 cm

Glittertind 3 är alltså 10 cm kortare men 5 cm högre (på outnorths hemsida har dom blandat ihop längd och bredd på tälten)
Glittertind har dessutom 2 st absider enligt Outnorth men bara 1 ingång, vet inte riktigt hur det stämmer.

Glittertind 3 finns inte med på Bergans hemsida men Trollhetta 3 finns och där står detta yttermått som skiljer sig från Outnorth och dessutom bekräftar att Outnorth blandat ihop måtten på bredd och längd:
Bergans yttermått: BxLxH: 1900x4350x1100 mm
Outnorths yttermått: (Längd x Bredd x Höjd): 180x435x115 cm

Om jag var du skulle jag skriva till Bergans och fråga för mer exakt information om vad som skiljer mellan de två tälten :)

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips