Skillnad på Bergans tält?

Utan att vara någon expert på dessa tält så hittar jag dessa skillnader:
Innertältsmått Trollhetta 3: 170 x 230 x 100 cm
Innertältsmått Glittertind 3: 170 x 220 x 105 cm

Glittertind 3 är alltså 10 cm kortare men 5 cm högre (på outnorths hemsida har dom blandat ihop längd och bredd på tälten)
Glittertind har dessutom 2 st absider enligt Outnorth men bara 1 ingång, vet inte riktigt hur det stämmer.

Glittertind 3 finns inte med på Bergans hemsida men Trollhetta 3 finns och där står detta yttermått som skiljer sig från Outnorth och dessutom bekräftar att Outnorth blandat ihop måtten på bredd och längd:
Bergans yttermått: BxLxH: 1900x4350x1100 mm
Outnorths yttermått: (Längd x Bredd x Höjd): 180x435x115 cm

Om jag var du skulle jag skriva till Bergans och fråga för mer exakt information om vad som skiljer mellan de två tälten :)

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips