Skidor eller inte?

Hej!

Tänkte dra till fjällen i helgen och funderar på om jag ska ta skidor eller ej? Har kommit mellan 1-2 kanske 3dm blötsnö på sina ställen. Finns ingen tjäle alls i backen. Men i området jag tänkte åka till har det varit minusgrader i kanske en till två veckor.

Tankar och tips välkomnas :)

Vilket fjäll, vilken höjd?

Bilden är 4 dgr gammal, från Norefjell (2 tim nordväst om Oslo). Här var det snö från ca 1200-1300 meter, toppen (Høgvarde) är på 1457 moh. Tillsvarande på andra fjäll (och den höjden) i denna del av Norge. Inte tillräckligt för skidor ännu, men på gränsen, och det kommer nu snö med jämna mellanrum och minus om natten iallafall...

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    52.8 KB · Visningar: 557

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Så här såg det ut i norra Jämtland igår. Cirka 700-750 m.ö.h. Fjällen jag ska till är Penningkeisen 1032meter och om jag hittar en bra väg över Tvärån så tänkte jag åka till Väjrakliehpie också.

Kan tillägga att det är sommardäck på hojen på bild. Var lite spännande ibland :p

Bilagor

• IMG_20151111_173538.jpg
    IMG_20151111_173538.jpg
    36.2 KB · Visningar: 404

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips