• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Skidkläder för tjejer...

Hejhej!!

Jag har allvarliga problem med att hitta något bra plagg att åka telemark och turskidor i. Både vad det gäller för ben och överkropp. Byxor har jag dock provisoriskt. Men vad passar upptill? jag har provat några jackor och anorakar i storlek xs, men de är ganska stora de med..
finns det inga tjejmodeller, för tex anorakar?
Jag skulle bli väldigt glad för lite klädtips, för något måste jag ju ha på mig ;-)

Ha de bra, och God Jul!!

//sara

Bra tjejjackor

Hej Sara!
Känner igen problemet. De senaste säsongerna
har jag tvingats gå/åka skidor med jackor av
herrmodell som är BREDA över axlarna. Men nu
har jag äntligen hittat en del guldkorn som
jag vill dela med mig av. Arcteryx är ett
kanadensiskt märke som bl. a säljs på Tierra
Stockholm. De har många tjejmodeller och
dessutom är de ganska små i storlekarna. Har
själv provat och velat köpa - men tyvärr har
priset avskräckt (man måste lägga ut nästan
5000 kr på en jacka pga dollarkursen...) Men
som sagt, de är sköna. Sedan tycker jag att du
ska prova Tierras "tjejjackor", t. ex modellen
Conrad Kain Dam. Jättesnygg och skön, sitter
bra. Hoppas du blivit lite klokare av detta!
Lycka till med inköpet.

Hälsningar Petra

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Hej Sara,

Har du provat Klättermusen? Dom kostar men jag har både jacka och byxor från dom och skulle vilja ha mer men som sagt det kostar ganska mycket.

Lycka till!
Jes

Skidkläder för tjejer

Säger bara: Arcteryx! Dyra, men underbara!!!
Jag har haft min jacka i tre säsonger, med många dagar i backen och många toppturer. Det syns knappt.

Byxorna valde jag herrmodell med långa ben, vilken råkade passa mig bättre. Jag har förrut att svårt att hitta byxor med tillräckligt långa ben.

Härligt att ha skidkläder som sitter ordentligt.
Lätta och smidiga.
Anna

Arcteryx!!!

Hej!

Jag kan bara hålla med, Arcteryx har otroligt bra dammodeller på sina jackor. Dyra, men överlägsen passform. Deras byxor vet jag inte hur de är.
Köper du en Arcteryxjacka blir du inte besviken på passformen och funktionaliteten.

Lotta

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips