Skicka grejor till Skottland!

Tjena!
Jag ska flytta till Glasgow i början på september och undrar om det är någon som har några tips om hur man kan skicka lådor/väskor dit! Har samlat på mig en hel del friluftsprylar som jag vill ta med mig, men på flyget (Ryanair) får jag bara ta 15kg plus handbagage.
Tacksam för alla svar!

är det bara 15 kg nu? Jag reste med ryan air för 1 1/2 år sedan när jag skulle bo i Brighton ett halvår och då var det 20 fortfarande (är ev på väg igen, så då blir det nog ett annat flygbolag isåfall). Jag lyckades ändå få ca 12 kg övervikt, och funderade ett tag på att helt enkelt bjuda över någon person på en biljett som hjälp med bagaget (då får du bärhjälp hela vägen hem också...). Kan man få en riktigt billig biljett är det troligen billigare än att nyttja ngt transportbolag. När jag köpte biljett hem tipsade ryan air f ö att de aldrig la ut de allra billigaste resorna på nätet, utan man får ringa till Irland och boka. Vet inte om det stämmer fortfarande. Min flygbiljett hem då blev iallafall billigare än flygbussen till flygplatsen...

Nu behövde jag ändå inte betala all övervikt, de tog för 4 kg ut och ingenting hem (då det säkert vägde ännu mer), men de påpekade att om det hände ngt med bagaget är ersättningen baserad på vikten, och man får bara för gällande maxvikt. Men om du inte har jättemycket övervikt brukar inte bolagen vara griniga.

lycka till. Skottland är trevligt....

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
För mycket för flyget!

Tack för tipset! Nu är det nog tyvärr så att jag har alldeles för mycket/tunga grejor för att flyget ska vara en möjlighet. Dessutom har jag för mig att de tar £12/kg för övervikten, så i värsta fall kan det bli välgigt dyrt. Jag kommer ev. även skicka över en dator, och bara skärmen väger 30kg!

Ps. Jag har betalat 570kr för resan, så jag tror inte det går att komma mycket billigare undan. Ds.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips