Skicka Garmin på reparation

Hej!

Jag har problem med min Garmin 60CSx och tänkte skicka in den för garantireparation. Jag har sedan länge förstått att Garmin UK är stället man ska vända sig till för snabb och bra support, men där ligger problemet..

Hur bär jag mig åt? Det enda jag har hittat är ett telefonnummer, och jag är inte sådär jätteförtjust i att prata i telefon. Hittade en sida för att skapa RMA-nummer på garmin.com, men där stod bara adresser för USA och Kanada.

Så, hur bär jag mig åt? Måste man ringa?
 

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Kontakta Garmin Europe på mail eller telefon så att får du klartecken på att skicka in din GPS.

Brad Rose
Product Support
Garmin (Europe) Ltd
Telephone Number 0870 8501242
Email: sales.europe@garmin.com
 
Varför skicka den utomlands? Brukar Garmins Svenske agent krångla?

/Hittills inget fel på min GPS, men bra att veta.
 
Vandrare; sa:
Varför skicka den utomlands? Brukar Garmins Svenske agent krångla?

/Hittills inget fel på min GPS, men bra att veta.
Köpt i Sverige=> Gå via ÅF eller sportmanship.
Köpt utomlands (eller via någon som direktimporterar).=> Garmin UK
 
gunnar_g; sa:
Vandrare; sa:
Varför skicka den utomlands? Brukar Garmins Svenske agent krångla?

/Hittills inget fel på min GPS, men bra att veta.
Köpt i Sverige=> Gå via ÅF eller sportmanship.
Köpt utomlands (eller via någon som direktimporterar).=> Garmin UK

Jag har hört tvärtom... att supporten i Sverige skall vara grymt bra... inga problem med att skicka in t ex GF305... så följ ovanstående råd...

//Thomas
 
Du är den förste jag hört berömma Sportmanship. Det är så man undrar om de hade någon praktikant där den dagen, en som inte var invigd? Eller har alla andra råkat illa ut av en slump?

Anders
 
apersson850; sa:
Du är den förste jag hört berömma Sportmanship. Det är så man undrar om de hade någon praktikant där den dagen, en som inte var invigd? Eller har alla andra råkat illa ut av en slump?

Anders
HW-byten har de kanske skött med utbyte. Men frågor och återkoppling är inte deras starka sida.
Jag ringde å pratade 2 ggr om att jag inte kunde starta mapsource/trainingcenter med CN8 som blivit för gammal. Efter varning i programmet så avslutades det. Sportmanship skulle återkomma... (1,5 mån har gått)
Jag löset det senare själv samt uppdaterade till CN9.
 

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips