Skicka Garmin på reparation

Hej!

Jag har problem med min Garmin 60CSx och tänkte skicka in den för garantireparation. Jag har sedan länge förstått att Garmin UK är stället man ska vända sig till för snabb och bra support, men där ligger problemet..

Hur bär jag mig åt? Det enda jag har hittat är ett telefonnummer, och jag är inte sådär jätteförtjust i att prata i telefon. Hittade en sida för att skapa RMA-nummer på garmin.com, men där stod bara adresser för USA och Kanada.

Så, hur bär jag mig åt? Måste man ringa?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Kontakta Garmin Europe på mail eller telefon så att får du klartecken på att skicka in din GPS.

Brad Rose
Product Support
Garmin (Europe) Ltd
Telephone Number 0870 8501242
Email: sales.europe@garmin.com

Varför skicka den utomlands? Brukar Garmins Svenske agent krångla?

/Hittills inget fel på min GPS, men bra att veta.

Vandrare; sa:

Köpt i Sverige=> Gå via ÅF eller sportmanship.
Köpt utomlands (eller via någon som direktimporterar).=> Garmin UK

gunnar_g; sa:
Vandrare; sa:

Köpt i Sverige=> Gå via ÅF eller sportmanship.
Köpt utomlands (eller via någon som direktimporterar).=> Garmin UK

Jag har hört tvärtom... att supporten i Sverige skall vara grymt bra... inga problem med att skicka in t ex GF305... så följ ovanstående råd...

//Thomas

Du är den förste jag hört berömma Sportmanship. Det är så man undrar om de hade någon praktikant där den dagen, en som inte var invigd? Eller har alla andra råkat illa ut av en slump?

Anders

apersson850; sa:
Du är den förste jag hört berömma Sportmanship. Det är så man undrar om de hade någon praktikant där den dagen, en som inte var invigd? Eller har alla andra råkat illa ut av en slump?

Anders
HW-byten har de kanske skött med utbyte. Men frågor och återkoppling är inte deras starka sida.
Jag ringde å pratade 2 ggr om att jag inte kunde starta mapsource/trainingcenter med CN8 som blivit för gammal. Efter varning i programmet så avslutades det. Sportmanship skulle återkomma... (1,5 mån har gått)
Jag löset det senare själv samt uppdaterade till CN9.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips