Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Har en skendräktig stövartik som driver timvis ena dan, och med stora svårigheter får ihop 4 min nästa dag, kan orsaken vara att hon är skendräktig och att det droppar mjölk ur hennes spenar??
det är väl som med löp, olika från individ till individ, det finns däremot medikamenter mot detta, ring din veterinär så får du utskrivit till apoteket och då kortas besvären ner till runt 6dagar.
Mmm, fast se till att en bra veterinär är säker på skendräktigheten först! Vår terriervalp skulle inte ha funnits; samma veterinär konstaterade skendräktighet två gånger och ville medicinera, tio dagar senare låg det fyra friska valpar i sängen...
Har det gâtt sâ lângt som att det droppar mjölk sâ är nog risken för en oplanerad födsel rätt liten.
Det finns ju som tidigare nämdes medicin för detta, Galastop, funkar utmärkt.
Annars sâ är det massor av motion (hmm...jakthund)och minimalt med foder som brukar hjälpa.
Det finns ju som tidigare nämdes medicin för detta, Galastop, funkar utmärkt.
Annars sâ är det massor av motion (hmm...jakthund)och minimalt med foder som brukar hjälpa.
just Galastop använder vi til vår tik, det fungerade med motion och lite käk tills hon upptäckte att hon kunde dia sig själv.. Nu e det munkorg och Galastop.. Tyvärr
I somras gjorde jag en solovandring genom naturreservatet Kvikkjokk-Kabla fjällurskog. En fin tur i landets mest orörda urskog och vidare upp på det ...
6 kommentarer
Med start I Vaisaluokta (båt från Ritsem) vandrade jag en del av Nordkalottleden till Sulitjelma i Norge. Därifrån gick jag söderut genom Junkerdals ...
1 kommentar
Ett stenkast från den italienska gränsen ligger den lilla rivieran. Kantonen Ticino packar en svårslagen mix av Alpernas berg och tropisk riviera, ...
2 kommentarer
”Jag vill inte åka hem”, sa Dana till kameran. ”Det är något med Sverige som är svårt. Jag kan inte förklara det.”
Jag gjorde de sista intervjuerna ...