Här pratar vi iskall bärplockare: http://minutsida.blogspot.com/
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Skenattack av björn
- Trådstartare Staffan Andersson
- Start datum
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Hmmm, pâpassligt med kameran igâng och har inte "bärplockaren" ocksâ en kamera i handen?
Jag täntke samma sak...
Men samtidigt, det är en riktig björn som gör en skenattack - oavsett hur "uppgjort" det kan vara.
Aktuellt
ANNONS
Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Jag täntke samma sak...
Men samtidigt, det är en riktig björn som gör en skenattack - oavsett hur "uppgjort" det kan vara.![]()
Hur gör du upp om filmtajm med en björn??
Vart är filmen ifrån? vem har klippt det? Vem medverkar o.s.v.?
Vore kul att veta lite mer. Vart hittade du den?
Vore kul att veta lite mer. Vart hittade du den?
Han bytte mer än kallingarna...
Om man jämför bärplockarbilderna med bilderna från skenatacken ser man att mannen inte bara hann med att stoppa ner skjortan i byxorna. Han hade dessutom tid att byta byxor. Kan det ha varit när han bytte från bärplockarbyxor till jaktbyxor som björnen blev förbannad? Hade varit kul att veta ursprunget till filmen.
Gubben har nog varit med förr. Själv hade man nog fått vända på kallingarna efteråt...
Om man jämför bärplockarbilderna med bilderna från skenatacken ser man att mannen inte bara hann med att stoppa ner skjortan i byxorna. Han hade dessutom tid att byta byxor. Kan det ha varit när han bytte från bärplockarbyxor till jaktbyxor som björnen blev förbannad? Hade varit kul att veta ursprunget till filmen.
Är det inte bärplockaren som filmat skenattacken, medan mannen i jägarbyxorna filmade första sekvensen?
Bärplockaren och den som blir skenattackerad ser inte ut att vara samma person.
Kul film hur som helst! Jag hade nog "spelat" död
betänk att all film är båg och sk dokumentär är oftast en bestämd partsinlaga. Jag har varit med när närapå tama grizzlybjörnar blev instruerade att agera framför kameran, det roligaste björnen visste var att bryta kedjan och göra skenanfall mot någon stackars ljus eller ljudtekniker för då kom husse med mera lockmat....uppenbart var att nallarna kunde tänka framåt och visste hur man fick mera kontakt med tryggheten och inte minst lockmaten. Rätt imponerande nallar dedär. Nallen på filmen verkar bara vilja markera att jägaren är för nära, efter att sett om rullen undrar jag om plockaren verkligen plockar....och var är geväret och backupskytten? Minst två kamror men mera? Kul rulle i varje fall och lika behärskat som när kavallerit inväntas....
//J
//J
Liknande trådar
- Svar
- 0
- Visningar
- 938
Dela: