Skattesubventionerad miljöförstöring

Exakt samma med vindkraft samt även med GROT eldning som utarmar markerna på gödningsämnen. Elcertifikat och andra subventioner är inte helt genomtänkta. Vindkraften innebär stora ingrepp i miljön med vägar och ledningar samt säkerhetszoner för isras, buller skuggreflexer samt allmän förfulning av miljön. Fåglar och fladdermöss ligger närapå i drivor kring verken.

Dessutom behövs andra kraftverk som kan köras när vindkraften står stilla vilket den gör 75% av tiden. Varför inte köra dessa verk ytterligare 25% och slippa det subventionerade spektaklet? Blir dessutom avsevärt billigare.
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Marknadsföring av en partsinlaga av en anonym person som skrivit totalt två inlägg. Sånt gör mig så himla trött. Om du har något vettigt att säga kan du väl ändå stå för det?!
 
Jag tycker att det är en behjärtansvärd partsinlaga och det är fasen inget krav på ett forum att man måste skylta med sitt riktiga namn. Du får sålla och tro på vad du läser eller välja att inte hålla med.

Marknadsföring av en partsinlaga av en anonym person som skrivit totalt två inlägg. Sånt gör mig så himla trött. Om du har något vettigt att säga kan du väl ändå stå för det?!
 
Marknadsföring av en partsinlaga av en anonym person som skrivit totalt två inlägg. Sånt gör mig så himla trött. Om du har något vettigt att säga kan du väl ändå stå för det?!

Ja absolut! Du har rätt i båda dina påståenden. Det är menat som marknadsföring av något som står mig varmt om hjärtat, vår natur och i synnerhet våra strömmande vattendrag. Jag tycker att det är vettiga synpunkter som tål att luftas och som jag står för.
Hoppas du blir mindre trött. Jag är glad att du tog dig tid att läsa båda inläggen!
Med vänlig hälsning,
Mikael Lindström.
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Marknadsföring av en partsinlaga av en anonym person som skrivit totalt två inlägg. Sånt gör mig så himla trött. Om du har något vettigt att säga kan du väl ändå stå för det?!

Marknadsföring för att någon vill bevara något viktigt i våran natur!? Eller vad menar du att marknadsföringen som du säger ska så för? Kom igen nu efred!
 
Skattesubventionerad vattenkraft drabbar oexploaterade vattendrag och strömsträckor. Energivinsten blir marginell, men elcertifikatsystemet gör att skattebetalarna vänder förlustaffärer till vinst för kraftverksägarna. Bygg ut närmsta ström - casha in bidrag...
Läs mer;
http://alvraddarna.fiskejournalen.se/

Ja, det är ett bedrövligt system. Vad är det för idioter som hittar på såna regler och lagar? Det måste vara folk som bara kan värdesätta pengar på banken, typ. Inga andra värden i livet existerar. Eller också är det någon sjuklig drivkraft att förstöra allt vackert och rent, ungefär som vissa ungdomar bara måste klottra på en tom vägg eller sparka sönder varje plantering i stadsparken.
 
Skulle vilja vända på frågan. Varför vara anonym?

För att personen som levererar ett budskap är, i alla fall för mig i detta fall, totalt irrelevant. Budskapet blir ju inte bättre eller mer aktuellt bara för att jag vet om personen heter Justus Magnetoft och är en person som jag egentligen inte har en aning om han finns eller är en fiktiv person.
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.