Skaljacka

Är det någon som vet var man kan hitta bra skaljackor till billigt pris?
Jag vill inte ha något skräp, utan riktig kvalitet till "normalt" pris.
Alltså ingen Tierra för sextusen ;)

Är det någon som vet var man kan hitta bra skaljackor till billigt pris?
Jag vill inte ha något skräp, utan riktig kvalitet till "normalt" pris.
Alltså ingen Tierra för sextusen ;)

Jag köpte en skaljacka från Stormberg på XXL för halva priset för ett par veckor sen. Blev bara 400kr. Har inte behövt använda den så mycket än då det till stor del varit bra väder när jag varit ute och vandrat. Annars brukar jag mest ha den till jobbet när jag cyklar och då har den fungerat bra mot både regn och vind. Har inte så mycket att jämföra med, men kvaliteten verkar helt ok.

http://www.xxl.se/sportklader-herr/...ackor-herr/vargen-softshelljacka-herr-1076946 - Den är det. Står visserligen att det är en softshelljacka så det kanske inte är vad du söker...

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Billig skaljacka

Tack för tipset! Men jag måste ha en riktig skaljacka eftersom jag ska fjällvandra i den. Om jag har fattat det rätt så är softshelljackor bara vattenavstötande, alltså inte helt täta.
Jag hittade dock en hemsida som hade bra tips på var man kan hitta billiga skaljackor:

http://www.skaljackor.n.nu/

Det kanske blir en sån Haglöfs på kampanj. Inte så billigt, men ändå halva priset.

Haglöfs LIM är en grym regnjacka för fjällvandring. Lätt, men känns ändå ordentlig och har en riktigt bra huva.

Men har du en tight budget skulle jag istället rekommendera att köpa en ännu billigare regnjacka, kanske från ITAB, och komplettera med en tunn vindjacka. Då får du en överlägsen funktion till ett rimligt pris.

http://www.e-outdoor.co.uk/newsearchres.aspx?categoryid=4&imanuid=61

jeg har haft 1 arcteryx beta ar gtx, 1 beta ar sl og 1 marmot 3-lags proshell. arc' jakkerne åndende fint, men holdt kun til daglig brug i ca. 3/4år og en (1!) fjelltur. marmoten var fed, men blev utæt på den anden 14-dages tur til finnmarken.
nu prøver jeg ME i håb om bedre resultat og priserne er fornuftige i storbritannien.
my tuppence worth
knæk og bræk

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips