Skador vid fjällvandring? (ENKÄT)

Jag har gjort en enkät angående skador vid fjällvandring som ni gärna får svara på.

Definitionen för en fjällvandring i denna enkät är "vistelse i fjällmiljö bortom samhällen som inkluderar en del vandring och minst en övernattning".

Det är inte så noga och jag tror att de flesta inser att det inte innebär när man åker upp till skidstugan i Sälen.

Var ärliga och svara vad DINA erfarenheter är, inte din brors eller vandringskamrat. :)

http://www.esurveyspro.com/Survey.aspx?id=6fa9fb5c-1992-4008-b4fb-947c2c7a3be5

Saknar syfte med din enkät.
Avgränsingar.
Tidsutsträckning.
Sammanfattnings presentation.
Men jag uppfattar det som nyfikenhet, hafs och slafs.
Hoppas jag har fel.
//J

Saknar syfte med din enkät.
Avgränsingar.
Tidsutsträckning.
Sammanfattnings presentation.
Men jag uppfattar det som nyfikenhet, hafs och slafs.
Hoppas jag har fel.
//J

Det där behövs inte men visst är det hafs och slafs. Det är endast en undersökning för intern diskussion här på forumet.

Jag presenterar resultatet och gör en kortare analys om någon vecka eller så.

Senast ändrad:

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.
stänger enkäten i morgon

Då det inte fanns något fritextfält i enkäten lägger jag min kommentar här: Min skada var inte i svenska fjällen utan i alperna men jag räknade in den ändå. Jag sträckte ett av de raka ledbanden i knät under sommarvandring i Chamonixdalen vid millenieskiftet. Trampade på en sten som var lös från stigen och lyckades ramla och vrida mej i fallet. Storskor och dagturssäck på kanske 10-15kg. Kunde ta mig ner för egen maskin med hjälp av stavar. Vilade två dagar, fick hjälp av läkare att stödtejpa och stod ytterligare två dagar senare på toppen av Mont Blanc. Utan stavar hade det nog inte gått men med stavar gick det bra.

Väl hemma fick jag ett träningsprogram för att stärka muskler runtomkring knät och känner peppar,peppar inte av skadan numera. Ingen operation eller ens titthål gjord.

/Patrik

Då det inte fanns något fritextfält i enkäten lägger jag min kommentar här: Min skada var inte i svenska fjällen utan i alperna men jag räknade in den ändå. Jag sträckte ett av de raka ledbanden i knät under sommarvandring i Chamonixdalen vid millenieskiftet. Trampade på en sten som var lös från stigen och lyckades ramla och vrida mej i fallet. Storskor och dagturssäck på kanske 10-15kg. Kunde ta mig ner för egen maskin med hjälp av stavar. Vilade två dagar, fick hjälp av läkare att stödtejpa och stod ytterligare två dagar senare på toppen av Mont Blanc. Utan stavar hade det nog inte gått men med stavar gick det bra.

Väl hemma fick jag ett träningsprogram för att stärka muskler runtomkring knät och känner peppar,peppar inte av skadan numera. Ingen operation eller ens titthål gjord.

/Patrik

Enkäten gället vandring utomlands också. Ganska många här som även vandrat utomlands.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips