Hej! Det har satt sig en kattuggla (förmodar vi) utanför vårat hus i en vattenpöl. Den satt där i pölen igår när jag kom hem och väjde inte för bilen. När jag senare åkte ifrån huset om kom tillbaka några minuter senare hade den satt sig inne i skogen vid ett träd på den lägsta grenen. Sedan försvann den under natten och morgonen men är nu tillbaka i vattenpölen. Kan det vara något fel på den? Eller bör vi bara lämna den ifred?
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Skadad uggla?
- Trådstartare ugglefunderingar
- Start datum
-
- Taggar
- kattuggla skadad skadat djur uggla vilt djur
Kontakta http://svr.nu/ för rådgivning
"Hittat sjuk/skadad fågel
Om du har hittat en vild fågel som verkar sjuk eller skadad ber vi dig att ringa oss."
Telefon: 072-56 95 112
"Hittat sjuk/skadad fågel
Om du har hittat en vild fågel som verkar sjuk eller skadad ber vi dig att ringa oss."
Telefon: 072-56 95 112
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Tack för svaret! Vi har frågat runt och fått ett nummer till ett närmre rehab, men tack ändå.
Vi hann inte ringa något. Den flög iväg och kom inte tillbaka. Innan den flög iväg så kom den tillbaka dock och satte sig i samma pöl. Det kvarstår ett mysterium för oss alla
Råttgift är ett skit. Men drack den verkligen då? Tycker det lät som den bara satt där och glodde.
Ugglan drack inget såvitt jag vet. Den satt i vattenpölen i flera timmar i streck
Skumt. Vi lär väl aldrig får veta.
Jag har träffat på sådana här och dom ser alltid friska ut och kan flyga iväg - förmodligen är dom bara lite småsjuka och trötta.
Jag har haft en skitstor glada i handen som jag fick bära in i skogen från en väg ,den satt fast i mc handskarna...den var lugn.
Den kanske hade fått sig en liten smäll av en bil t.ex
Jag har haft en skitstor glada i handen som jag fick bära in i skogen från en väg ,den satt fast i mc handskarna...den var lugn.
Den kanske hade fått sig en liten smäll av en bil t.ex
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg