Ska köpa garmin

Jag tänkte köpa en ny Gps till min bil. Min förra Gps har på något mystiskt sätt försvunnit. Det var en Garmin nuvi 200.

Jag skulle gärna vilja ha en ungefär lika enkel. Den här gången ska det dock finnas TMC med alltså trafik information så den föreslår en annan väg szom går fortare om en olucka eller långa köer är framme. På min förra gps hade jag olika poi, som resturanger, parkeringar, sevärdigheter m.m, och viktigast av allt fartkamera och poliskontroll varnare. Det skulle jag vilja ha igen.

Jag var och surfa runt lite och hittade Garmin Nüvi 255 på sidan jag läste på står något om TMC men är det verkligen traffic message? isåfall vad är då skillnaden mellan den och garmin nuvi 765

Är lite vilse, det jag är ute efter en enkel garmin, med tmc, och de poi funktioner jag hade på nuvi200.

tack för all hjälpp på förhand
Jonas.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Hej
På garmins hemsida kan du jämföra olika GPS:er.

Jag ämnar välja mellan just de du nämner och finner att det inte är mycket som skiljer dem åt.

Jag tror att 255wt och 265 wt är två mycket kompetenta GPS:er. 765 har lite mer cromade lister.

Fileassist, fler rutter kan sparas, FM-sändare osv, Bluetooth och något längre batteritid.
/M

tack för svaren.
Det slutade med att jjag köpte en 760 en som jag inte nämnde här, men en av butikkedjorna jag besökte hade ett bra pris. Så jag föll för det:)

Ha det bra.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips