Ska jag köpa ett grönt eller orangt WBT3 tält?

Ska tältet vara Grönt eller Orange?

• Grönt

Röster: 40 51.3%
  • Orange

Röster: 38 48.7%

• Totala väljare
    78
Det har nog mycket med läggning att göra. Vill man smälta in väljs grönt. Vill man vara en färgklick väljs rött. Själv har jag aldrig förstått varför man vill ha en signaleringsfärg när det inte ska signaleras. HB gjorde en gång i tiden ett sandfärgat Staika. Undrar varför de slutade med det? Sandfärgat, eller gulbrunt, är naturligtvis snyggast;)

d1ccd4cc79d138170bca247733e3f169.jpg

Raskesven

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Månadens fråga: Vandring i Sarek – varifrån utgår du helst?

Har du vandrat i Sveriges största högfjällsområde? Då vill vi veta: vilken plats tycker du är bäst att utgå från?
Grönt, mest för att jag tycker det är snyggare när man kommer upp på en höjd och ser uppsatta tält om de är gröna. Signalfärger skär sig så mot omgivningen, speciellt om det är många tält.
Däremot är det ju trevligt med någon gladare färg än grönt på innertältet.

Naturvitt/sandfärgat, såklart ;)
Smälter in i de flesta omgivningar, ljust inne, ingen bastu om solen står på.
Varför är de så få?

I England är dom flesta tält gröna och det beror tydligen på att det för det mesta tältas illegalt (dvs utan att fråga markägaren om lov innan) och då vill man göra det diskret och inte synas vilket gör att brandgul tält inte är någon direkt hit försäljningsmässigt.

påminner oss om hur unik våran allemansrätt egentligen är och hur man i andra länder utan dito hela tiden måste fråga/hyra eller smusslas med detta och begränsar friheten i olika avseenden

Pratade med Northstar-butiken för en vecka sedan och WBT3-tälten var i stort sett helt slut, jag lyckades knipa det sista orange-färgade tältet med stormmattor till vinterns kommande expedition.

Nästa leverans av tält från fabriken var tydligen nästa år någon gång.

Tack för alla kommentarer! Det blev orange färg på tältet till slut. Jag velade in i det sista när jag skulle beställa. Har invigt det vid Kebnekaise och det funkade utmärkt!

Skickat från min LT18i via Tapatalk 2

Bilagor

• uploadfromtaptalk1344101501975.jpg
    uploadfromtaptalk1344101501975.jpg
    29.6 KB · Visningar: 626
Tack för alla kommentarer! Det blev orange färg på tältet till slut. Jag velade in i det sista när jag skulle beställa. Har invigt det vid Kebnekaise och det funkade utmärkt!

Ja jo... när man ser dom rosa foppatofflorna så förklarar de ditt färgval.. haha.. :d

Ha ha! Jag äger inte ens ett par foppatofflor men smög ner hustruns i packningen. Ganska praktiskt vid tältet faktiskt. Det var meningen att bara renarna skulle se ;-)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips