sidopontoner till kanot

Nån här som vet var man kan hitta sidopontoner till kanoter nånstans, gärna i webshop om det nu finns?
Har tänkt att fiska från min trapper-kanot och det skulle kännas lite bättre att veta att man hade lite extra stabilitet ;)

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Är det

en canadensare du har? VKV har flera system ett av dem förutsätter ett genomgående rör genom kajaken. Det andra systemet med remfästen kanske kan fungera på canadensare men är avsett för kajak. Det torde vara viktigt att man kan få lämplig placering av pontonerna i höjdled.

Thure

Senast ändrad:
En sniklösning...

...är väl annars en 2 meter slana (rundstav?) som surrs fast på något av tvärstagen och med en upplåst bilring/badring i ndra ändan... Specialprylar brukar alltid kosta dyra pengar...
Vänligen/Dag

Hör med Micheal Kahlow så fixar han en lösning som passar dig och din kanot. Michael är (tror jag) ordförande i Friluftsfrämjandet i Karlstad och och kan säkert nås under deras hemsida eller liknande.

Vilka säljer egentligen VKV:s utrustning...? Jag letar också ponton med utriggare till min Lisa. Finns det någon återförsäljare i Stockholmstrakten, någon som vet?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips