Sidofickor till stridssäck?

Goddagens
jag har en stridssäck 2000, grön och fin, men ibland lite för liten. Den har dubbla hålband på varje sida, som borde vara ypperliga att fästa ytterfickor i? Men vilka är det som gäller, och var hittar man såna? Jag har kikat hos de (för mig) vanliga näthandlarna, men inte hittat nåt.
En del större säckar har ju käcka sidofickor som går att ta loss och koppla till en liten säck - nåt sånt vore ju ballt..?

/Per

http://www.recon.se/Ryggsackar/stridssack2000.htm

Kolla med nån som säljer Haglöfs ryggsäckar, de använder just hålband som infästning av fickor och remmar på bl.a. sina Victorsäckar

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hej!
Recon säljer Berghaus Vulcan med avtagbara sidofickor. Har du kollat ifall de fickorna skulle passa på din säck?
/Per, som funderar på att investera i en vulcan

Lundhags

Hejsan

Lundhags säljer separata sidofickor som nog skulle passa utmärkt till din säck. Jag har köpt två och de fungerar utmärkt till min Haglöfs Shosho 30 liter, den är gammal säcken och ser väl ut ungefär som Stridsäcken, eller?
I vilket fall som helst finns de i två storleker, kolla lundhags.se om du blev nyfiken.

//Pontus

Re: Lundhags

ptengvall; sa:
Hejsan

Lundhags säljer separata sidofickor som nog skulle passa utmärkt till din säck. Jag har köpt två och de fungerar utmärkt till min Haglöfs Shosho 30 liter, den är gammal säcken och ser väl ut ungefär som Stridsäcken, eller?
I vilket fall som helst finns de i två storleker, kolla lundhags.se om du blev nyfiken.

//Pontus

145 riksdaler kostar de. Fjällräven sålde ju också rejäla fickor för påsyning för länge sedan men de kanske inte säljs längre.

/Mats

Klättermusen

Det kan vara lönt att kolla vad Klättermusen har att erbjuda, de har ju fickor som fästes i hålband. Hög kvalitet som vanligt, men dyrt.

/Martin

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips