Hej! Är det någon som håller med mig om att Siden Selma rent av ljuger i sin reklam om deras sidenunderkläder? De påstår att Vintersiden värmer ca 5 gånger bättre än bomull och att det värmer när det är kallt och svalkar när det är varmt. Jag har ett sådant underställ och jag tycker det alltid är kallt och kyler på kroppen! Och det är definitivt inte lika varmt som en vanlig bomullstshirt! I alla fall inte så länge båda materialen är torra.
Det är ju nu alltid den springande frågan...hur länge är man torr. Jag är väldigt blöt av mig och för mig funker endast tre saker riktigt bra.
SIDEN
ULL
VIAFIL / LIFEWEAR
Allt annat går fetbort så fort det spelar någon roll.
Men vi är uppbyggda på olika sätt, flickvännen var med mig upp till boden för ett par år sedan och och firade nyår...hon bodde i sitt siden ställ konstant i en vecka, vägrade kliva ur det för det var så härligt sa hon.
Jag har använt sidensälmas sinderlångkalsonger endast och de är de jag uttalar mig om.
Tvätta bör man endast göra i därför avsett tvättmedel, och krångligt är det inte alls efter som det samma tvättmedel kan användas för all fintvätt. det är desuteom väldigt drygt och prisvärt/tvätt.
I nödfall kan Gulsåpa användas utan aldeles för stora negativa följder, men för att det ska bli "sidenkänsla" igen bör man återgå till sidentvålen då det är den som återfettar sidenet (annars uppkommer den sträva känsla nogon ovan beskrev, våra saker var ibald av händelse åkt vanlig 40 graderstvätt med skona-tvättmedel och de är inte förstörda för det, bara återgå till rätt tvättmedel så blir det ganska "återställt").
Siden svalkar skönt när det används som yttersta lager, jag fjällvandrade i somras i sidenlångkallsonger endast och det var en fröjd kan jag medela, svalt och skönt som bara den!
Ursäkta underexponeringen men här är jag iaf iförd sidenselma, km och nikon...härlig blandning.
http://lh3.google.com/fabian.gafvelin/RtgfFmoIgeI/AAAAAAAAAjI/vOvlQJw5Q9w/15.jpg