Sea sock

Hej, tänkte skaffa en "sea sock" till en SOF jag byggt, nån som kan rekommendera något fabrikat? Det måste förstås vara slitstark och passa en "custom made" SOF med en sittbrunnssarg som inte är på något vis standardmått. Ock inte bara passa förresten utan vara tät runt sargen.

/Måns

Hej, tänkte skaffa en "sea sock" till en SOF jag byggt, nån som kan rekommendera något fabrikat? Det måste förstås vara slitstark och passa en "custom made" SOF med en sittbrunnssarg som inte är på något vis standardmått. Ock inte bara passa förresten utan vara tät runt sargen.

/Måns

Jag pratade lite sea sock med Andi R när jag byggde vår SOF. http://naturligt-ute.se/index.html
Kolla med honom om tips. Jag har inte gjort någon (än). Han använde vattentätt tyg och cykelslang runt sargen. Vill du inte sy själv så får du övertyga någon annan :)

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips