Sarek Nasjonalpark!

båtkyss kjøpsvik-hellemobotn

ja da nærmer sommeren seg! Tenkte jeg skulle få bestillt meg flybilletter oppover snart, og sjekket i den forbindelse også båtrute fra kjøpsvik-hellemobotn i håp om å korrespondere fly/buss/båt!

Viser seg imidlertid (etter samtale med ruteopplysningen) at båtruta kjøpsvik-hellemobotn er lagt ned!!!!(Gikk for siste gang ifjor!)

Eneste råd Ruteopplysningen kunne gi meg var eventuelt å ringe båten (Båt ms øykongen) som kjører drag-kjøpsvik direkte på tlf: 99283238 ! Her får jeg da desverre ikke noe svar!!!

"Nå er gode råd dyre" !!! Vi skulle fryktelig gjerne startet sommereventyret vårt i Hellemobotn. Men hvordan komme seg fra Drag/kjøpsvik og dit???
Betalaer joe gladelig det som skal til!(innen rimelighetens grenser)Finnes det andre alternativer?Noen som driver turistnæring i området som kan ta et slikt båtkyssoppdrag???

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Månadens fråga: Vandring i Sarek – varifrån utgår du helst?

Har du vandrat i Sveriges största högfjällsområde? Då vill vi veta: vilken plats tycker du är bäst att utgå från?
Re: båtkyss kjøpsvik-hellemobotn

masvean; sa:
ja da nærmer sommeren seg! Tenkte jeg skulle få bestillt meg flybilletter oppover snart, og sjekket i den forbindelse også båtrute fra kjøpsvik-hellemobotn i håp om å korrespondere fly/buss/båt!

Viser seg imidlertid (etter samtale med ruteopplysningen) at båtruta kjøpsvik-hellemobotn er lagt ned!!!!(Gikk for siste gang ifjor!)

Eneste råd Ruteopplysningen kunne gi meg var eventuelt å ringe båten (Båt ms øykongen) som kjører drag-kjøpsvik direkte på tlf: 99283238 ! Her får jeg da desverre ikke noe svar!!!

"Nå er gode råd dyre" !!! Vi skulle fryktelig gjerne startet sommereventyret vårt i Hellemobotn. Men hvordan komme seg fra Drag/kjøpsvik og dit???
Betalaer joe gladelig det som skal til!(innen rimelighetens grenser)Finnes det andre alternativer?Noen som driver turistnæring i området som kan ta et slikt båtkyssoppdrag???

Âr det omøjligt att gå från Musken (den båt-hållplatsen måste ju vara kvar, där är det åretrundtboende). Det är ju branta fjordsidor men går det inta att gå upp på fjället? Trist att båten är nedlagd. Om inte kan du säker chartra en båt från Musken. Allternativ går det väl att gå från E6?

Kjøpsvik - Hellemobotn

Jeg tviler sterkt på at "Hurtigbåtruten på Tysfjord" som http://www.ovds.no kaller ruten, er nedlagt. Men den går bare om sommeren, så det kan hende at du ikke finner den på rutetabellen ennå.
Jeg har notert en adresse til Tysfjord Jeger- og fiskeforening v/Svein Arne Jakobsen, P.b.107,Kjøpsvik. Tlf.: 75774792. Foreningen eier en hytte inne i Hellemobotn som jeg overnattet i for noen år siden.
Hurtigbåten har en telefon på kaia i Kjøpsvik: 75774486.
Forøvrig tror jeg det vil være relativt lett å leie en "drosjebåt" for en overkommelig penge.

Re: Kjøpsvik - Hellemobotn

Olso; sa:
Jeg tviler sterkt på at "Hurtigbåtruten på Tysfjord" som http://www.ovds.no kaller ruten, er nedlagt. Men den går bare om sommeren, så det kan hende at du ikke finner den på rutetabellen ennå.
Jeg har notert en adresse til Tysfjord Jeger- og fiskeforening v/Svein Arne Jakobsen, P.b.107,Kjøpsvik. Tlf.: 75774792. Foreningen eier en hytte inne i Hellemobotn som jeg overnattet i for noen år siden.
Hurtigbåten har en telefon på kaia i Kjøpsvik: 75774486.
Forøvrig tror jeg det vil være relativt lett å leie en "drosjebåt" for en overkommelig penge.

Vi øyner fortsatt håp:)
Det var ruteopplysningen som http://www.ovds.no sitt sentralbord henviste oss til som opplyste om at ruten var nedlagt. De sa det kunne hende det ble kjørt noen turer til sommeren, men lite trolig og umulig å si eventuelt noe om når og om det i det hele tatt ble noe. Skal forsøke videre med trådene dine. Takk!

Sikkert mulig å gå også, men vi skulle fryktelig gjerne kommmet oss helt inn til hellemobotn.

M/S "Øykongen" 992 83 238 har jeg forsøkt å ringe uttalige ganger men ingen som svarer.

Har imidlertid fått tak i en tilknyttet tysfjord turistsenter ( http://tysfjord-turistsenter.no/norsk/index.html )
Knut Gunnar driver egentlig med valsafari (senere på sesongen),han kan orde båtkyss til overkommelig pris og treffes på mobil 95772842.
Har selv avtalt dato og kl.slett fra drag til hellemobotn-så da er alt i boks! Ikke så lenge til nå....Gleder oss!!!!

masvean; sa:
Knut Gunnar driver egentlig med valsafari (senere på sesongen),han kan orde båtkyss til overkommelig pris.

Vad är överkomliogt pris i detta fallet, planerar nämligen att börja eller avsluta turen i Hellemobotten men vill absolut betala en smärre förmögenhet för detta. I annat fall får vi knata ner till Änonjalme och resa hem genom sverige.

Okej till det priset kan man nog till och med beställa helikopterskjuts.
Är Knut Gunnar billigare?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips